اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار قم صورت گرفت

اهدای کتاب تاریخی تایلند به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی

کتاب تاریخی تایلند با حضور شهردار قم به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی اهدا شد.

اهدای کتاب تاریخی تایلند به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از شهر نیوز، سفر هیئتی از قم به تایلند و برگزاری هفته فرهنگی در ایالت آیوتایای این کشور دستاوردهای بسیاری برای مردم قم داشت؛ راه‌اندازی اتاق قم شناسی در دانشگاه این ایالت، برافراشتن پرچم ایران در ایالت آیوتایا و زمینه‌سازی برای حضور بیشتر شیعیان در تایلند از جمله آنها به شمار می‌روند.

طی برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند محمد دلبری شهردار قم نیز با سفر به این کشور و ایالت آیوتایا دیدارهایی را با استاندار آیوتایا، شیخ‌الاسلام تایلند و برخی از شخصیت‌های مذهبی و دینی این کشور انجام داد.

در این دیدارها یکی از عالمان مذهبی تایلند کتابی تاریخی به زبان تایلندی که دارای قدمت 200 ساله بود را به کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی اهدا کرد و از شهردار قم و هیئت همراه خواست این کتاب را به کتابخانه مذکور تحویل دهند.

شنبه شب و همزمان با برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر قم، مراسمی با حضور شهردار قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی، رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار و این کتاب نفیس به وی تحویل داده شد.

در این مراسم سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از اعضای شورای شهر حضور داشتند و گزارشی هم از روند برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند ارائه شد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول