اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیجار اعلام کرد

عضویت 3 هزار بیجاری در کتابخانه‌های عمومی / فعالیت 8 کتابخانه در بیجار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار از عضویت 3 هزار نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: در سطح این شهرستان هشت کتابخانه فعالیت دارند.

عضویت 3 هزار بیجاری در کتابخانه‌های عمومی / فعالیت 8 کتابخانه در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن مدرس پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس نهم اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان بیجار دارای 6 کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه‌ عمومی مشارکتی است.

به گفته وی، استقبال مردم بیجار برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی بسیار خوب بوده و در حال حاضر نیز بیش از سه هزار نفر از مردم این شهرستان در هشت کتابخانه عمومی عضویت دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیجار ضمن بیان پاره‌ای از مشکلات فراروی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار  کرد: کتابخانه‌های عمومی با مشکلات متعددی مواجه هستند که تنها با حمایت مسئولان شهرستان قابل حل است.

مدرس بر لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در بیجار تاکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی از نیازهای فرهنگی شهرستان محسوب می‌شود و باید هر چه زودتر زمینی برای احداث آن اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود، تصریح کرد:برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه باید اقدامات لازم و جدی صورت گیرد.

به گفته وی، نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه باید از سن کوکی آغاز شود و نقش خانواده‌ها در این راستا بسیار چشم‌گیر و تاثیرگذار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیجار تصریح کرد: اگر والدین به مطالعه علاقمند باشند، فرزندان آنها نیز با الگوگیری از والدینشان با کتاب، بیشتر و بهتر آشنا شده و به مطالعه و کتابخوانی، عادت می‌کنند.

به گفته مدرس، مدارس و نظام آموزش و پرورش بعد از خانواده، دشوارترین وظیفه را در اشاعه کتابخوانی در هر جامعه‌ای بر عهده دارند، چراکه اگر دانش‌آموز در مدرسه با کتاب آشنا شود و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کند هیچگاه از مطالعه و کتاب خواندن دست نخواهد کشید.

انتهای پیام/79002/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول