اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبیین حقیقت ابعاد عرفان عملی شیعه

کتاب «سیر و سلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب سیر و سلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «سیر و سلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار کتاب سیر و سلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی اظهار کرد: در فصل نخست این کتاب با عنوان آگاهی‌های مقدماتی به چشم‌انداز، ماهیت سفر، ضرورت سفر، موانع شروع سفر و سفارش‌های پیش از سفر و تعداد سفر پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم این کتاب دارای عنوان لوازم سفر است که مباحثی در زمینه همراهان سفر، مرکب سفر، راهنمای سفر و زاد و توشه سفر در این فصل مطرح می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به انتخاب عنوان مقاطع سفر برای بخش سوم این کتاب گفت: مباحثی با عناوین مبدأ سفر، منازل سفر، مقصد سفر، گردنه‌های سفر در این فصل تبیین شده است.

وی یادآور شد: بخش چهارم دارای عنوان آگاهی‌های تکمیلی است که در این بخش به راه‌های انحرافی و مشابه سفر، راهزنان سفر، آفات سفر، سبک‌بالی در سفر، قبض و بسط سلوکی و در نهایت زبان سفر اشاره شده است.

روحانی عنوان داشت: سفر به سوی کمال انسانی همان عرفان و لقای الهی است و این سفر به آگاهی‌ها و آمادگی‌هایی نیاز دارد و زمان، مبدأ، مقصد، مقاطع، منازل، آداب و آفاتی دارد، مرکب و راکبی را می‌طلبد، همراهانی و راهزنانی دارد و راهنمایی و توشه ‌راهی می‌خواهد که این موارد نیازمند بحث و بررسی است.

وی تصریح کرد: نویسنده در این کتاب کوشیده است با نگاهی روشمند و نظمی منطقی این مباحث را که در حقیقت ابعاد عرفان عملی شیعه است به صورت فراگیر به بحث بگذارد و شبهات موجود در این زمینه را بی پاسخ نگذارد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه عرفان گفت: اصل عرفان در جان انسان ریشه دارد از این رو با پیدایش آدمی پدید آمده و همزاد و همراه اوست و مانند کمال‌طلبی، زیبایی‌خواهی و سایر فطریات بشر در وجود او مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فطریات، سرشت‌های مشترک فراحیوانی انسان‌ها هستند و آنچه فطرت بشر است هیچگاه نابود نمی‌شود و همیشه در جلوه‌های مختلف نمایان است، امر فطری در همه مکتب‌ها و مذهب‌ها حضور و ظهور دارد.

کتاب «سیر و سلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی» توسط آیت‌الله علی رضایی تهرانی تألیف شده و با تیراژ هزار نسخه و قیمت 24 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول