اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی:

50 درصد اهداف سند چشم‌انداز در حوزه کتابخانه‌ها محقق شد

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: تاکنون 50 درصد اهداف سند چشم‌انداز در بسیاری از استان‌های کشور محقق شده است.

50 درصد اهداف سند چشم‌انداز در حوزه کتابخانه‌ها محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، حجت الاسلام سید علی حسینی در نشست با کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کتابخانه و کتابخوانی در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان‌شمالی تاکید کرد.

وی همچنین مطابقت برنامه کتابخانه‌های هر شهرستان با سند چشم‌انداز کتابخانه‌های عمومی کشور را ضروری خواند و گفت: به نظر می‌رسد برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز باید بیش از گذشته از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی تاکنون 50 درصد اهداف سند چشم‌انداز در بسیاری از استان‌های کشور محقق شده است.

علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی هم در این نشست گزارشی از عملکرد این اداره کل از جمله تدوین برنامه راهبردی و طرح نظام بهره‌وری کارکنان کتابخانه‌های عمومی ارائه کرد.

به گزارش فارس، خبر دیگری از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی حاکی است، دبیر نهضت مطالعه مفید کشور از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه جدید در خراسان‌شمالی در سال‌جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در این باره اظهار کرد: امسال هزار ایستگاه مطالعه جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود که سهم خراسان‌شمالی از این تعداد 10 باب خواهد بود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه از مصوبات کمیته نهضت مطالعه مفید از ارکان شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی همچنین به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه کتابخوانی استفاده کرد.

انتهای پیام/63002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول