اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 سال گذشته صورت گرفت

چاپ 45 عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: طی یک دهه گذشته حدود 45 عنوان کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به چاپ رسیده است.

چاپ 45 عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمدجواد زمردیان اظهار داشت: 50 درصد از عناوین مذکور طی سه سال گذشته به چاپ رسیده است.

وی افزود: انتشارات صریر و سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیشترین نقش حمایتی را در راستای چاپ این عناوین داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: متأسفانه به دلیل محدودیت‌های اعتباری امکان چاپ 11 عنوان از موضوعات ادبیات داستانی، تاریخ جنگ و تاریخ شفاهی مربوط به وقایع استان و خاطرات فرماندهان و رزمندگان استان فراهم نشد که امیدواریم در سال جاری امکان نشر آثار مذکور فراهم شود.

وی با اشاره به 11 اثر یاد شده تصریح کرد: این آثار شامل بازگویی سومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی، بررسی نقش بانوان و روحانیت استان در دفاع مقدس، خاطرات امیرمحمد جوادی و سردار رضا میرزایی و همچنین پیشکسوت ارجمند حاج میرزا سلگی از فرماندهان لشگر انصارالحسین (ع) در دوران دفاع مقدس، روزشمار استان در آن دوران، مجلدهای دوم، سوم، چهارم و دوازدهم از مجموعه 12 جلدی کارنامه استان در دوران دفاع مقدس است.

زمردیان یادآور شد: سردار حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده، محسن صیفی‌کار، فتح الله مؤمن، حسن نایبی‌صفا، سیدعلی مساواتی، شالبافیان، و ندری ابیانه از نویسندگان آثار مذکور هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت این اداره کل در چاپ کتاب «آقا معلم» برگرفته شده از خاطرات گردآوری شده از شهید فرهنگی گرانقدر و شاخص استان حاج محمد طالبیان به نویسندگی مهین سماوات از جمله اقدامات حوزه چاپ و نشر این اداره کل در سال جاری است که به زودی رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: از دیگر اقدامات این اداره کل در بخش تنظیم خاطرات همدان شهدای همدان است که سوژه‌یابی لازم انجام شده و در حال رایزنی با نویسندگان مطرح حوزه دفاع مقدس هستیم.

وی گف: در بین 9 ناشر نقش حمایتی انتشارات فاتحان و صریر در چاپ آثار 45 گانه فوق قابل تقدیر است.

زمردیان در پایان ضمن دعوت از نویسندگان استان برای انجام دیگر اقدامات پژوهشی و ادبی، افزود: از علاقه‌مندان تقاضا می‌شود با مراجعه به مدیریت ادبیات و انتشارات این اداره کل آمادگی خود را اعلام تا اقدام لازم برای معرفی سوژه‌های ناب استانی به آنها صورت پذیرد.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول