اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

پروژه‌های مسکن مهر مجهز به کتابخانه عمومی شدند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به احداث کتابخانه‌های عمومی در پروژه‌های مسکن مهر مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مسکن مهر مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند.

پروژه‌های مسکن مهر مجهز به کتابخانه عمومی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران ظهر امروز به ریاست سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در استانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته سرانه فضای کتابخانه‌ای استان روند بهبودی یافته است، اظهار داشت: مازندران در تشکیل جلسات انجمن رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

محمداسماعیل امامزاده، شاخص‌های رتبه‌بندی مازندران را با سایر استان‌ها مقایسه کرد و گفت: مازندران در شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی کشور رتبه 11، در تعداد صندلی‌ها رتبه 9، در تعداد رایانه‌ها، تعداد اعضا و نیز در بخش منابع با یک میلیون و 221 هزار جلد رتبه هشتم را در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی دارد.

امامزاده افزود: کتابخانه‌های عمومی مازندران در بخش مراجعه رتبه ششم و در بخش امانت کتاب نیز رتبه پنجم را با سرجمع یک میلیون و 448 هزار و 955 جلد کتاب به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی فراتر از فعالیت‌های ذاتی خود در بخش فرهنگی گام برمی‌دارند، اظهار داشت: 3 هزار و 610 برنامه فرهنگی در سال جاری انجام شد که نشان می‌دهد کتابخانه‌ها بیش از فعالیت‌های سنتی تلاش می‌کنند.

وی به احداث کتابخانه‌های عمومی در پروژه‌های مسکن مهر مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مسکن مهر مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیون و 475 هزار جلد کتاب به مردم استان امانت داده شد، افزود: هم‌اکنون یک میلیون و 400 هزار جلد در کتابخانه‌های استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به مراجعه 3 میلیون و 600 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: 92 درصد مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران در سال گذشته اجرایی شده است.

امامزاده با بیان اینکه ساخت 10 کتابخانه روستایی توسط بسیج سازندگی در سال گذشته آغاز شده است، یادآور شد: به دلیل عدم تامین اعتبار، ادامه این پروژه‌ها متوقف مانده است.

وی با اشاره به انجام مذاکرات اولیه برای احداث کتابخانه‌های پستی در کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: قصد داریم با مشارکت خیران، نهضت کتابخانه‌سازی را در استان راه بیندازیم که بر همین مبنا انجمن خیرین ساری، بابل و چالوس شروع به کار کرده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به افتتاح شش ایستگاه مطالعه در مرکز استان گفت: هشت ایستگاه دیگر تا پایان سال در سایر شهرهای استان افتتاح می‌شود.

امامزاده در این جلسه همچنین از اداره کل راه و شهرسازی استان به خاطر پیشرفت مناسب در ساخت کتابخانه‌های در حال احداث تشکر کرد.

استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: دانش‌افزایی، ارتقای آگاهی در جامعه و راه درست اندیشیدن و فکر کردن در موضوعات جاری زندگی مردم، باید در کتابخانه‌ها و محافل فرهنگی ارائه شود.

سید علی‌اکبر طاهایی افزود: در مراکز خدمات حمایتی دهستان‌ها، فعالیت‌های کتابخانه‌ای و رسالت ترویجی صورت گیرد.

طاهایی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به ظرفیت خیران کتابخانه‌ساز گفت: از تجربه موفق خیران مدرسه‌ساز و مسکن‌ساز برای تعالی فعالیت خیران کتابخانه‌ساز، استفاده‌های بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: باید فرهنگ مشارکت مردم در قالب ثلث اموال آنان برای توسعه فضای کتابخانه‌ای اهتمام شود.

انتهای پیام/2296/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول