اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور:

ظرفیت مساجد در باروری استعدادها بی‌نظیر است

مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: ظرفیتی که امروز مساجد ما برخوردار از آن هستند ظرفیتی عظیم در شکوفایی استعدادهای نسل آینده انقلاب و تقویت روحی و معنوی آنها است.

ظرفیت مساجد در باروری استعدادها بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا فرقانی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح غنی‌سازی اوقات فراغت آسمانی‌ها در اردبیل اظهار داشت: اگر نتوانیم از این شبکه گسترده اجتماعی در تقویت و باروری استعدادها استفاده کنیم، ممکن است به مشکل و نارسایی‌هایی بر بخوریم که جبران آن غیرممکن باشد.

وی تعبیر مقام معظم رهبری را در نخبه فرهنگی بودن اعضای کانون‌های مساجد یادآور شد و تصریح کرد: مسجد از دیرباز جایگاهی شایسته و در تراز بالاتر در جامعه اسلامی دارد و نباید این ابهت و عظمت به خاطر دیدگاه‌های غلط و اندیشه‌های نامناسب به حاشیه رانده شود.

فرقانی خاطر نشان کرد: هر چند در جامعه ما از ظرفیت مساجد آن گونه که مطلوب بوده، استفاده نشده اما تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بهترین حرکت در این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور با اشاره به تدوین نقشه جامع فرهنگی در پیگیری اهداف و رویکردهای معنوی با تکیه بر محوریت مساجد اضافه کرد: در انجام فعالیت‌های مسجدی و فرهنگی نباید دچار بی‌توجهی به خواسته جوانان و اندیشه سکولار شویم که هیچ منافاتی با اصل دین و وحدت امت اسلامی ندارد.

وی بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام جایگاه و رسالت مسجد به عنوان پایگاه سازندگی را برای ما تدوین کرده به طوریکه ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت این جایگاه عظیم نیاز داریم.

در ادامه این مراسم مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اردبیل نیز از برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت آسمانی‌ها در اردبیل خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت 30 دستگاه فرهنگی و با هدف حمایت از برنامه‌های کانون‌های مساجد اجرایی و عملیاتی می‌شود.

نادر سقا از تدارک برنامه‌های متنوع در آستانه ماه شعبان و رمضان به همت کانون مساجد خبر داد و افزود: کانون‌ها باید برنامه ویژه‌ای را برای ایام تابستان دانش‌آموزان و دانشجویان تدارک ببینند تا این برنامه‌ها با کمترین هزینه ولی بیشترین تأثیرگذاری صورت بگیرد.

وی اهمیت دوران نوجوانی و جوانی و بروز و ظهور استعدادها را در پیشبرد اهداف انقلابی یادآور شد و خاطر نشان کرد: سطح و کیفیت بهره‌گیری از اوقات فراغت می‌تواند معیاری برای معرفی میزان توسعه‌یافتگی فرهنگ آن جامعه باشد.

انتهای پیام/62006/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول