اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

کانون‌های مساجد برنامه‌های دینی را تبدیل به فرهنگ کنند

امام جمعه جیرفت گفت: کار کانون‌های مساجد باید در این راستا باشد که برنامه‌های دینی را در جامعه تبدیل به فرهنگ کنند.

کانون‌های مساجد برنامه‌های دینی را تبدیل به فرهنگ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در همایش حماسه سیاسی نخبگان کانون‌های مساجد جنوب کرمان با بیان اینکه در مسائل فرهنگی سه هدف مد نظر مقام معظم رهبری است که در سال‌های اخیر روی آن تأکید دارند، اظهار داشت: یکی اینکه مساجد به عنوان پایگاه دین‌داری، نشر اخلاق اسلامی و فضائل اخلاقی است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مرکز تربیت جوانان است و هر فردی به مدرسه می‌رود و تحصیل علم و دانش می‌کند و همچنین دانشگاه‌ها افراد را برای مدیریت کشور تربیت می‌کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: مسجد مدینه که امروز فقط محل برگزاری نماز و خواندن قرآن است، در صدر اسلام این‌گونه نبود، این رسالت مسجد نیست، پیامبر (ص) در مسجد آن همه کلاس درس می‌گذاشتند و فرماندار و استاندار را در مسجد انتخاب می‌کردند، مسجد کانون و پایگاهی برای اداره کشور بود.

عسکری تصریح کرد: مسجد کوفه جایگاه‌های مختلفی دارد که بیانگر این امر است که امام علی (ع) در دوران زمامداری خود در آن مستقر شدند و از آنجا کشور را اداره می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: مسجد جایی است که باید در آن دین به فرهنگ تبدیل شود، آموزه‌های قرآن برنامه است و باید تلاش کنیم در این مدار قرار بگیریم، دین را نهادینه و در جامعه پیاده کنیم.

امام جمعه جیرفت گفت: بی‌حجابی در بسیاری از جوامع غربی رواج دارد و فرهنگی غلط است و با برنامه اسلام سازگار نیست، برنامه‌های دینی باید تبدیل به فرهنگ شود، قرآن راه‌های فرهنگ‌‌سازی و تبدیل فرهنگ به برنامه را بیان کرده است.

وی ابراز داشت: اگر کانون‌های مساجد به این سمت بروند، می‌توانند برنامه اجرا کنند، یکی از راه‌های تبدیل برنامه به فرهنگ به معنای روشنگری است، گاهی عباراتی را برای مردم بیان می‌کنیم، اما تبیین نشده است.

عسکری افزود: دومین راهکار قرآن در این راستا ابلاغ و سومین عامل عمل است، بدون گفتن مردم را دعوت کنیم، با عمل خود می‌توان هر چیزی را به مردم نشان و آموزش دهیم و مردم هم یاد می‌گیرند.

امام جمعه با تأکید بر اینکه مسئولان کانون‌های مساجد در این راستا پیش قدم باشند، تصریح کرد: چهارمین اقدامی که می‌‌تواند در زمینه تبدیل برنامه به فرهنگ مؤثر باشد، هنر است، هنر معادل کرامت است، جایی که نمی‌توان با بیان معمولی مطلب را بیان کرد، پای هنر به میان می‌آید، شعر هنر است.

وی با بیان اینکه هنر را برای تبدیل دین به فرهنگ در جامعه به کار بگیریم، اظهار داشت: کار کانون‌های مساجد باید در این راستا باشد که مضمون دستور الهی و عصمت و طهارت (ع) را در جامعه فرهنگ کنند.

انتهای پیام/80002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول