اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه تبیان:

شبکه مجازی مساجد باید توانایی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته باشد

مدیرعامل موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شبکه مجازی مساجد ایران باید مانند مدل‌های موفق غربی توانایی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته باشد.

شبکه مجازی مساجد باید توانایی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا طالب‌پور صبح امروز در همایش تجلیل از فعالان فضای مجازی در عرصه فرهنگ دینی در مشهد اظهار داشت: شبکه مجازی مساجد ایران باید مانند مدل‌های موفق غربی توانایی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته باشد و ابتکار و پویایی عمل را در راس امور قرار دهد تا بتواند مخاطبان زیادی داشته باشد.

وی تاکید کرد: شبکه مجازی مساجد باید مانند مدل‌های موفق غربی با ارائه سرویس‌های رایگان، متنوع و باکیفیت و بهره‌گیری از شبکه‌های خدمات‌رسانی جهانی در شیوه‌های ارائه خود تجدید نظر کنند.

مدیرعامل موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آزادی اندیشه، دادن مسئولیت اجتماعی به افراد، تشویق به اتحاد و اجتماع، داشتن اندیشه برتر و توجه به اصل انتظار و چابکی از ویژگی‌های مدل بومی - اسلامی برای شبکه مجازی مساجد است.

کاربران مهمترین پالایش‌کننده‌ اطلاعات دنیای مجازی هستند

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری قائم‌مقام و عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی تبیان در این نشست تخصصی نیز اظهار کرد: نیروهای جوان و مبتکر به‌ویژه طلاب جوان لازم است ابتکار به خرج دهند و در زمینه دینی و فرهنگی در دنیای مجازی فعالیت کنند و از این موضوع به بهترین شکل استفاده کنند.

وی افزود: باید برخی از تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و تکنیک‌های دشمن را بشناسیم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم و مانع این شویم که دشمن به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام آقامیری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در دنیای مجازی بحث پایش و پالایش اطلاعات است که از بزرگترین وظایف ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر من کاربران بهترین پالایش کننده هستند و باید در پاک سازی فضای مجازی ما را همیاری کنند و اطلاعات مفیدی را برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام آقامیری یادآور شد: یکی از مسائلی که کاربران از ما سوال می‌کنند بحث فیلترینگ است، برخی از سایت‌ها هستند که در ظاهر خیلی آرام و خوب به نظر می‌رسند اما در واقع دارای محتوای غیراخلاقی و گاه مسائل غیرقانونی هستند اما کاربر در نگاه اول متوجه مشکل سایت نمی‌شود و گمان می‌برد که به اشتباه سایت فیلتر شده است.

عضو هیئت مدیره موسسه تبیان در ادامه افزود: البته گاهی اشتباهاتی هم به وجود می‌آید و سایتی که هیچ مورد اخلاقی و قانونی ندارد فیلتر می‌شود، در این مواقع کاربران می‌توانند به سایت Intenet.ir مراجعه کنند و درخواست رفع فیلتر بدهند.

انتهای پیام/70028/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول