اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف تنکابن و عباس‌آباد خبر داد

صدور حکم معتبر برای 30 درصد هیئت امنای مساجد تنکابن و عباس‌آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد از صدور 30 درصد حکم قطعی و دارای تاریخ اعتبار هیئت امنای مساجد در این دو شهرستان خبر داد.

صدور حکم معتبر برای 30 درصد هیئت امنای مساجد تنکابن و عباس‌آباد

مهدی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: در دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد تنها 30 درصد مساجد دارای هیئت امنا با حکم قطعی و اعتبار تاریخ‌دار هستند.

وی گفت: این هیئت‌ها برابر قوانین و براساس انتخابات داخلی و با نظارت مراجع ذیربط انتخاب و براساس ضوابط دارای حکم، اعتبار و تاریخ شده‌اند و 70 درصد دیگر مساجد موجود در این دو شهرستان نیز در حال ساماندهی هستند.

وی از برگزاری دو جلسه توجیهی توسط این اداره با روحانیون و هیئت امنای دو شهرستان خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این دو جلسه توجیه روحانیون به تشویق همگانی مردم برای جدی گرفتن مسئله انتخابات و افزایش سطح حضور مردمی در راستای رقم‌زدن حماسه سیاسی بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری با همکاری ناحیه مقاومت و حضور فرماندهان پایگاه‌های مقاومت نیز همراه بوده است.

صالحی با اشاره به دغدغه‌ مسئولان نظام و اوقاف و امور خیریه و همچنین سایر نهادهای ذیربط در مقوله افزایش مشارکت جوانان و جذب آنها در امور دینی و مذهبی افزود: در جلسه دوم نیز در راستای توجیه هیئت‌های امنای مساجد و بحث شرح وظایف‌شان درباره شکل‌گیری هیئت امنا جدید بوده است که در آن مهم‌ترین مباحثی نظیر تشویق هیئت امنا در به‌کارگیری نیروهای جوان برای جذب  گسترده قشر جوان مبنی بر حضور بیشتر و موثرتر در این اماکن و مشارکت ایشان در امور مساجد طرح شد.

وی تاکید کرد: در دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد 291 باب مسجد و 89 مکان و گذرگاه متبرکه وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی تنکابن 83 باب مسجد و 29 باب امامزاده و بخش خرم‌آباد 95 باب مسجد و 36 امامزاده و نیز در بخش نشتاء 45 باب مسجد و 9 باب امامزاده قرار دارد.

این مسئول گفت: در شهرستان تازه تاسیس عباس‌آباد نیز در بخش مرکزی 46 باب مسجد و پنج امامزاده، بخش سلمانشهر 16 باب مسجد و چهار امامزاده و نیز در بخش تازه تاسیس کلار شش باب مسجد و یک امامزاده موجود است.

صالحی عنوان کرد: با توجه به گردشگری بودن شمال کشور به ویژه غرب مازندران، امامزادگان و اماکن متبرکه به لحاظ قرار گرفتن در طبیعت زیبای شمال از جمله بهترین فرصت‌ها برای ایجاد توریسم مذهبی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف نیز از این اماکن به عنوان محل‌ ایجاد قطب‌های فرهنگی یاد شده است و در صورت اجرای صحیح این برنامه‌ها این اماکن می‌توانند علاوه بر تقویت بنیه‌های فرهنگی دینی در اقتصاد این مناطق نیز موثر واقع شوند.

انتهای پیام/86020/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول