اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل برق شمال کرمان خبر داد

آموزش مدیریت مصرف برق و ایمنی در مساجد کرمان

مدیرعامل برق شمال استان کرمان گفت: طرح فرهنگ‌سازی از طریق مساجد شهر کرمان در راستای آموزش مدیریت مصرف برق و ایمنی شبکه‌های برق برگزار می‌شود.

آموزش مدیریت مصرف برق و ایمنی در مساجد کرمان

محمود شهبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در راستای آموزش مدیریت مصرف برق و ایمنی شبکه‌های برق، شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان طرح فرهنگ‌سازی از طریق مساجد شهر کرمان را در دستور کار قرار داد.

وی ابراز داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح آگاه‌سازی مشترکان برق و مردم از راهکارهای مدیریت مصرف برق و اصول صحیح ایمنی برق است.

مدیرعامل برق شمال استان کرمان بیان کرد: تاکنون 100 مسجد در سطح شهر کرمان با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برای مراجعه شناسایی شده‌اند و هر شب در وقت نماز مغرب و عشا به اتفاق معاون بهره‌برداری، مدیر گروه مدیریت مصرف برق و مدیر حراست به این مساجد مراجعه می‌کنیم و در وقت بین دو نماز مطالبی در مورد مدیریت مصرف برق و ایمنی به مردم ارائه می‌شود.

شهبا افزود: در همین راستا تعدادی بروشور نیز در میان نمازگزاران توزیع می‌شود و استقبال مردم از این طرح خوب بوده و حتی در بعضی موارد اهالی محل نیز به طرح سؤالات و مشکلات احتمالی برق در مناطق خود می‌پردازند که نسبت به رفع آن پس از بررسی اقدام می‌شود.

وی گفت: تاکنون به بیش از 20 مسجد مراجعه شده و برای حدود 2 هزار نمازگزار این طرح اجرا شده است و طرح مذکور تا پایان سال نیز ادامه می‌یابد.

شهبا افزود: کارکنان مجموعه وزارت نیرو وظیفه خود می‌دانند،‌ خدمت‌رسانی مؤثر،‌ بی‌وقفه و متواضعانه‌ای به مردم و مشترکان برق ارائه دهند و در راستای این هدف مقدس حفظ ایمنی نیروی انسانی به عنوان با ارزش‌ترین دارایی و سرمایه هر سازمانی باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی ابراز داشت: امروزه کار کردن در محیطی سالم و ایمن نیاز هر فرد شاغلی است و از سوی دیگر کارفرمایان نیز علاقمند به سرمایه‌گذاری در محیطی امن و ایمن هستند که بیشترین سود و مطلوبیت را برای آنها به همراه داشته باشد.

شهبا همچنین بر توسعه فرهنگ ایمنی تاکید کرد و گفت: بحث ایمنی را باید در قالب یک فرهنگ نهادینه کنیم و منظور از فرهنگ ایجاد الگوهای ثابت برای رفتارها و عملکردهای افراد با حد و مرز مشخص است که برای ایجاد این الگوهای ثابت رفتاری در بحث ایمنی باید سه مجموعه عوامل فنی، ‌سازمانی و فردی را در کنار هم قرار داد تا بتوانیم در نگهداری و ارتقای رفتارهای ایمن افراد گام برداریم.

وی با بیان اینکه رعایت اصول اولیه در ایمنی مهم‌ترین گام در ارتقای فرهنگ ایمنی است، ابراز داشت: هر چند که به نظر می‌رسد گام‌های اولیه ایمنی سطحی و شاید از نظر بعضی بی‌اهمیت باشد، اما باید دانست که مهم‌ترین اصول در رعایت نکات ایمنی همان اصول اولیه و مقدماتی انجام کار است و با رعایت آن می‌توان سلامتی کارگران شاغل در عملیات شبکه‌های توزیع نیروی برق را تضمین کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: نخستین قدم در راه ایمنی بیشتر احساس مسئولیت سرپرست گروه کاری در قبال کارکنان و عملکرد آنها در حین انجام کار است و تمام اقدامات باید با برنامه‌ریزی و نظارت مستقیم سرپرست گروه انجام شود و قبل از انجام کار باید با ارگان‌های ذیربط هماهنگی و محدوده انجام کار را با نوار خطر مشخص کند و محیط کار از عوامل خطرساز پاکسازی شود.

شهبا با اشاره به دو علت اصلی برق گرفتگی در ایران گفت: عدم آگاهی مردم از خطرات برق و عدم رعایت استانداردهای لازم علت اساسی برق گرفتگی در ایران است.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول