اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوقی:

نشاط معنوی در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد مورد توجه قرار گیرد

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران افزایش نشاط معنوی را محوریت برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در سال جاری بیان کرد.

نشاط معنوی در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد مورد توجه قرار گیرد

 محمد فوقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه افزایش نشاط معنوی محوریت برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در سال جاری است، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازوان پرتوان مساجد در برنامه‌‏ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته فضای مساجد برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت، ادامه داد: تلاش برای جذب گسترده جوانان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از رویکردهای اصلی برنامه‌های اوقات فراغت مازندران است.

فوقی تصریح کرد: گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده، صمیمت و یگانگی در افراد را بیشتر می‌کند و موجب تحکیم روابط والدین و فرزندان می شود و از طرف دیگر تفریح سالم و تعامل اجتماعی موجب کاهش احساس دلتنگی و انزوا می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان اینکه نقش کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی و ارائه برنامه‌های فرهنگی هنری برای جذب جوانان به مساجد اهمیت دارد، اظهار داشت: وجود کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه‌های متنوع سبب می‌شود جوانان در برابر آسیب‌های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

وی با اشاره به فراگیری مهارت‌های مختلف در کنار توجه به معنویت و جهت‏گیری فعالیت کانون‌ها بیان کرد: پیوند بین مسجد و کار و تلاش خیرخواهانه، نشان می‏دهد که جوانان و نوجوانان این کانون پیام‏های حیات‏ بخش و جامعه‏ساز زندگی با محوریت مسجد را دریافت کرده‏اند.

فوقی با اشاره به اهمیت مساجد از دیدگاه امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: زمانی تعبیر سنگر برای مساجد در بحث دفاع نظامی بود و اکنون مکانی برای دفاع فرهنگی و مقابله با تهاجم دشمنان به دین و فرهنگ است.

مسئول کانونهای فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام اوقات فراغت و آغاز ثبت‌نام طرح‌های اوقات فراغت کانون‌ها همزمان با سراسر کشور از 31 اردیبهشت مصادف با ولادت جواد الائمه(ع) به مدت 20 روز تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه کانون‌ها، ترویج و آموزش علوم قرآنی و نشر معارف اسلامی است و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مشاوره تحصیلی، خانواده و ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری و غیره از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد استان است.

وی یادآور شد: زمان آغاز رسمی ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران همزمان با سراسر کشور از 31 اردیبهشت مصادف با ولادت جواد الائمه(ع) به مدت 20روز و زمان برگزاری افتتاحیه رسمی در فواصل 30 خرداد ماه در روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و سوم تیر ماه همزمان با ولادت حضرت مهدی(عج) و زمان اختتامیه نیز 16 تا 26 شهریور اعلام شد.

انتهای پیام/‌2296/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول