اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سرلک:

باید به مساجد کارکرد خانواده بدهیم

استاد دانشگاه گفت: مساجد موفق مساجدی هستند که گرد آمدن مؤمنان در آن بهانه‌ای برای انجام وظایف اجتماعی آنها است و باید به مساجد کارکرد خانواده بدهیم.

باید به مساجد کارکرد خانواده بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام علی سرلک ظهر امروز در همایش حماسه سیاسی نخبگان کانون‌های مساجد جنوب کرمان اظهار داشت: این جمع بنیه فکری، اعتقادی و عملیاتی شما در عصر غیبت ضامن نصرت دین خداوند متعال است.

وی افزود: قدرت فرهنگ همیشه از قدرت هر قانونی بالاتر بوده است، چیزی که جریان‌‌سازی می‌کند، فرهنگ است و نه قانون، قانون کف مناسبات و ارتباطات و مناسبت‌ها را تشکیل می‌دهد و فرهنگ سقف را و خلاقیت‌ها و اتفاقات و جریانات را مدیریت می‌کند.

سرلک تصریح کرد: قدرت فرهنگ از قدرت قانون بالاتر است به همین دلیل اتفاقات در هر کشور در مجلس و پارلمان آن شکل نمی‌گیرد و آنها جریانات را جلو نمی‌برند، توده فضای عمومی و پذیرش، فضای اقبال و توجه هست.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما حضرت امام محصول زحمات علما و شهدا را تبدیل به انقلاب اسلامی کردند، انقلابی برای تغییر همه مناسبات، انقلابی که در همه ظرفیت‌ها جاری شد.

استاد دانشگاه گفت: بعد از انقلاب بلافاصله به حاکمیت و حکومت اسلامی رسیدیم، قانون اساسی و حاکمان مسلمان شکل گرفتند، اما در مرحله جامعه اسلامی ما هنوز و همیشه کار داریم، این انقلاب و حاکمیت تبدیل به هنجار و فرهنگ شود.

سرلک ابراز داشت: اتفاقی که به برکت خون شهدا و نفس گرم حضرت امام راحل رخ داد، اتفاق اعجاب برانگیزی در ظرفیت جامعه اسلامی است، یکی از نمونه‌ها این است که این جامعه اسلامی با این آموزه‌ها توانست، هشت سال در برابر 52 کشور در دوران دفاع مقدس به پیروزی برسد.

وی افزود: جامعه اسلامی ما وقتی به بلوغ خود برسد و به ظرفیت خود دست پیدا کند باید زمینه را برای تمدن اسلامی بسازد، یعنی جهان را از پرتو این نورانیت روشن کند.

سرلک بیان داشت: آنچه که امروز باید روی آن کار شود و مقام معظم رهبری هم روی آن تأکید داشتند و صدا و سیما را موظف کردند، پررنگ کردن نهاد خانواده است، یعنی تبدیل جامعه به خانواده و ظرفیت‌های خانواده را در جامعه جاری کردن به این معنا که مهرورزی و فداکاری در خانواده بیاید و قلب خانواده در مساجد تپش کند، دیدگاه مساجد باید خانوادگی باشد.

وی تصریح کرد: مساجد موفق مساجدی هستند که گرد آمدن مؤمنان در آن بهانه‌ای برای انجام وظایف اجتماعی آنها است و اعتکاف بارگیری عاطفی برای انجام وظایف اجتماعی و خانوادگی است.

سرلک عنوان کرد: باید به مساجد کارکرد خانواده بدهیم و تبدیل نهادهای مدنی به ویژه نهاد مسجد و خانواده زمینه شور و شوق آن‌ را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/80002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول