اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه عمومی گیلان خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه عمومی پونل رضوانشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از راه‌اندازی کتابخانه عمومی پونل رضوانشهر خبر داد و گفت: به‌زودی فعالیت این کتابخانه آغاز می‌شود.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی پونل رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، اسماعیل جانعلی‌پور امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان آمار سرانه مطالعه رضوانشهر در بین شهرستان‌های استان را خوب ارزیابی کرد.

وی افزود: مطالعه کتاب و علم‌آموزی در هر مذهب و آیینی سفارش شده است و همواره این موضوع به اثبات رسیده که ارتقای شخصیت اجتماعی افراد با انس با کتاب میسر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اذعان کرد: بخش فرهنگی رضوانشهر با عملکرد مناسب توانسته است با ایجاد روحیه مطالعه در جامعه فضای مناسبی ایجاد کند که در صورت ورود خیران به این بخش می‌توان از ظرفیت‌های عظیم در رضوانشهر بهره برد.

وی استفاده از ظرفیت خیران را در احداث کتابخانه‌های عمومی، تجهیز بخش‌های مختلف کتابخانه و نیز اهدای کتاب را موجب رونق بیشتر کتابخانه‌ها دانست.

جانعلی‌پور از افراد علاقه‌مند در زمینه ایجاد بستر مطالعه دعوت به همکاری کرد.

وی با برشمردن اقدام‌های صورت گرفته در رضوانشهر، اختصاص تجهیزات بخش کودک در کتابخانه‌های این شهرستان را از مهم‌ترین این اقدام‌ها عنوان کرد.

این مسئول با تصریح بر اینکه 14 کتابخانه عمومی گیلان مجهز به بخش مستقل کودک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: به‌زودی شاهد تحول چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

وی از راه‌اندازی کتابخانه عمومی پونل رضوانشهر خبر داد و یادآور شد: به‌زودی با تأمین نیروی متخصص کتابدار که از افراد بومی منطقه انتخاب می‌شود این کتابخانه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رضوانشهر نیز در جلسه مذکور اقدام‌های انجام گرفته در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را تشریح کرد.

فروزان جعفری، سیر صعودی آمار مراجعه به کتابخانه‌های رضوانشهر را نشانه علاقه‌مندی اقشار مختلف مردم به مطالعه دانست و افزود: همکاری اداره‌های شهرستان برای ایجاد فضای زنده و پویا در کتابخانه‌های ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر این مسئله را به اثبات رسانده که صرف داشتن فضای مطالعه موجب توسعه کتابخوانی نمی‌شود بنابراین ایجاد روحیه کتابخوانی و فراهم شدن بسترهای مناسب موجب ترغیب افراد به مطالعه می‌شود.

انتهای پیام/84002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول