اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها صورت گرفت

پرداخت 4.4 میلیارد ریال از شهرداری‌ها به کتابخانه‌های شهرستان تبریز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: درآمد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز شامل شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه اعم از نیم درصد شهرداری‌ها و سایر درآمدها 4 میلیارد و 463 میلیون ریال بوده است.

پرداخت 4.4 میلیارد ریال از شهرداری‌ها به کتابخانه‌های شهرستان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن خدایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز به صورت مشترک با انجمن کتابخانه عمومی باسمنج اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام یافته، انجمن‌های تبریز، اسکو، هریس و بناب در گروه نخست کیفیت تشکیل جلسات قرار گرفته‌اند که این امر نشان دهنده همت و انگیزه بالای روسا و اعضای انجمن‌های مذکور است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌های شهرستان تبریز در سال 91 افزود: سال گذشته هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 730 میلیون ریال صرف هزینه‌های نگهداری، تبلیغات و امور جاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز شده و این درحالی است که درآمد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز شامل شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه اعم از نیم درصد و سایر درآمدها قریب به 4 میلیارد و 463 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه با اشاره به طرح ایستگاه مطالعه افزود: هم اکنون 5 ایستگاه مطالعه در شهر تبریز درحال ارائه خدمات به همشهریان عزیز هستند و انشاءالله به زودی در فاز دوم این طرح، شش ایستگاه دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد.

سعید آقایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز هم در این نشست گفت: طبق برآوردهای انجام شده، در سال جاری اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات، انجام تعمیرات و فعالیت‌های توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مورد نیاز است.

دهقان بخشدار مرکزی و رئیس انجمن کتابخانه‌های باسمنج، سردرود و خسروشاه نیز در این جلسه گفت: کتابخانه عمومی باسمنج یکی از نمونه‌های بارز و موفق در زمینه جذب مشارکت خیرین است به طوریکه بخش عمده‌ای از هزینه‌ها و نیاز‌ها توسط خیرین و اعضای انجمن مرتفع می‌شود.

وی مشکل عمده کتابخانه باسمنج را لزوم توسعه فضای کتابخانه‌ای و نیز فعال‌سازی بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه نور باسمنج عنوان کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول