اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد

ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل و امکانات ادارات، دولتی و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از تشکیل تعیین شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به عنوان شعبه ویژه رسیدگی‌ کننده به جرایم انتخاباتی در این استان خبر داد.

وی افزود: به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین به این امر اختصاص و شروع به کار کرده است.

این مسئول در خصوص وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین یادآور شد: اعضای ستاد با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب انجام شده‌، ضمن رصد و پایش مستمر امور و فعالیت و استفاده از ظرفیت سایر نهاد‌های مسئول، تدابیر و تمهیدات لازم نسبت به اجرا و اعمال دقیق قانون و نیز پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی را معمول می‌دارند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آن‌ها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه یا پلاکارد چاپ و منتشر کنند.

صادقی نیارکی با اشاره به استفاده برخی از داوطلبان از امکانات دولتی، یادآور شد: برابر ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری و مطابق ماده 62 و 63 از آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع است.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل و امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها، نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر میزان) استفاده می‌کنند همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکبان مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

صادقی نیارکی اظهار امیدواری کرد با آگاه‌سازی عمومی و توجیه، ارشاد و اقناع اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها، نامزدها و رؤسای ستاد‌های انتخاباتی آنان با هدف همسو‌سازی، باز‌دارندگی و ترویج قانون‌‌مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرایم انتخاباتی و مجازات‌های تعیین ‌شده، گام‌ مؤثری در اجرای منویات مقام معظم رهبری و کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی برداشته و موجب افزایش مشارکت حداکثری و ارتقای امنیت و سالم‌سازی فضای انتخابات را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/77002/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول