اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس:

انتخابات حداکثری به معنی تجدید میثاق با ولایت است

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری انتخابات حداکثری به این معنی است که ملت ایران بار دیگر با راه ولایت و امام شهدا تجدید میثاق کرده ‌است.

انتخابات حداکثری به معنی تجدید میثاق با ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان‌ اظهار داشت: مردم ایران در طول تاریخ به انسان‌های دیندار و خداپرست شهره هستند و هیچگاه مشرک و کافر و بت‌پرست نبودند.

وی تصریح کرد: خداپرستی برای مردم ما یک ویژگی بسیار مهم به شمار می‌آید و این امر را در طول تاریخ کهن و با عزت خود ثابت کرده‌ و حتی در دوران پیش از اسلام که بسیاری از جوامع در گمراهی و جهالت به سر می‌بردند، مردم ایران یکتاپرست بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ویژگی مهم دیگر مردم ایران اعتماد و اعتقادی است که آن‌ها برای علمای دینی به ویژه مرجعیت معظم قائل هستند و پس از اسلام همواره در امور مختلف به آرا و نظرات علمای اسلام مراجعه کردند.

* عنوان امام برای بنیانگذار کبیر انقلاب نشان دهنده اعتقاد ملت به مرجعیت است

کیایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزات انقلابی مردم ایران طی یک صد سال اخیر اشاره کرد و گفت: تاریخ دو قرن اخیر کشورمان پر از خیانت‌ها و ضعف‌های حکومت‌های دست نشانده است، اما در تمام این دوران مردم ما تن به ذلت و زور ندادند.

وی تصریح کرد: در روزهای سیاه دو قرن اخیر مبارزات مردم ما فراز و فرودهای زیادی داشت و گاهی یا موفقیت و گاهی با شکست‌های مقطعی همراه بود، اما با ورود امام خمینی (ره) به این عرصه و بلند کردن پرچم مبارزه، این مبارزات وارد مرحله جدی شد و در نهایت نیز با سقوط 2500 سال حکومت شاهنشاهی، مردم ما به آزادی و استقلال واقعی دست یافتند.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای مبارزه امام خمینی (ره) که از مراجع مسلم شیعه و حوزه‌های علمیه به شمار می‌آمد، به نام حاج آقا روح‌الله معروف بودند، اما زمانی که پرچم مبارزه علیه حکومت فاسد وقت را بلند کردند، مردم ما ایشان را با عنوان امام مورد خطاب قرار دادند.

کیایی‌نژاد تاکید کرد: مردم ما با اعتقاد و ایمان راسخ این مرجع عظیم‌الشان شیعه را به عنوان امام و مقتدا و ولی خود انتخاب کردند و تا آخرین لحظه‌های حیات پربرکت این مرد بزرگ، وفاداری خود را حفظ کردند.

وی افزود: پس از رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) مبارزه ملت ایران علیه استکبار جهانی با اقتدار بیشتر تداوم یافت و رهبری معظم انقلاب اسلامی جانشینی شایسته برای ایشان بودند و مردم ما نیز با پشتیبانی از ولی امر مسلمین، وفاداری و استقامت خود را به اثبات رساندند.

* پشتیبانی از ولایت را باید در عمل اثبات کنیم

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نسل امروز چگونه می‌تواند به وصیت امام خمینی (ره) مبنی بر تداوم راه انقلاب عمل کنند؟ گفت: در گام نخست باید ولایت‌مداری خود را حفظ کنیم و همانطور که امام (ره) فرمودند برای اینکه آسیبی به انقلاب نرسد باید پشتیبان ولایت باشیم.

کیایی‌نژاد افزود: این پشتیبانی هم باید در عمل باشد و اگر خواستار تداوم موفقیت‌های انقلاب و سربلندی و عزت امروز هستیم، باید همچون روزهای صدر انقلاب و همچنین دفاع مقدس آماده ایثار و فداکاری در راه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب باشیم.

وی با اشاره در پیش بودن 24 خرداد ماه روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که می‌توانیم خیلی از موضوعات را در آن اثبات کنیم و با حضور آگاهانه و با بصیرت در پای صندوق‌های رای پیام واضح و آشکار انقلاب خود را خطاب به همه جهان اعلام کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به طور قطع حضور حداکثری در انتخابات به این معنی است که نسل امروز همچون نسل‌ اول انقلاب ولایت‌مداری خود را حفظ کرده و با هر برگه رای میثاق خویش را با امام شهیدان تجدید می‌کنند.

کیایی‌نژاد تاکید کرد: همانطور که گفتم ولایت‌مداری را ما باید در عمل ثابت کنیم، به طور قطع برگزاری باشکوه سالگرد 14 و 15 خرداد اهمیت بسیاری دارد، اما مهمتر این است که مردم ما آگاهانه و با بصیرت پای صندوق رای حاضر شده و با حضور حداکثری خود ضمن تجدید میثاق با ولایت، توطئه‌های دشمنان انقلابی که امام خمینی (ره) رهبر و پایه‌گذار آن بود را خنثی کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین بخش‌های وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام خمینی (ره) که در حقیقت چراغ راهی برای ملت ایران به شمار می‌آید، این است که ما صحنه‌های مهمی چون انتخابات را با عدم حضور و یا حتی حضور غیرآگاهانه خالی نکرده و با مشارکت حداکثری در این عرصه اعتقاد و ایمان خود را به راه انقلاب بار دیگر به اثبات برسانیم.

انتهای پیام/2302/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول