اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم خبر داد

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های شهری قم به 4 هزار دستگاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم گفت: در ایام ویژه و مناسبت‌های خرداد ماه ظرفیت پارکینگ‌های قم به بیش از 4 هزار می‌رسد.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های شهری قم به 4 هزار دستگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سعید عزیزنژاد با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: برای سرویس بهینه به زائران و رفع مشکلات مسافران در قم ظرفیت پارکینگ‌های موجود با اصلاح شکل هندسی آنها افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ساماندهی اشکال هندسی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث در رفع مشکلات ترافیک شهری اصلاح و ساماندهی شکل هندسی پارکینگ‌هاست که با این اقدام به بهترین شکل از تمام ظرفیت پارکینگ‌ها بهره‌برداری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم افزود: دو پارکینگ امام خمینی(ره) و پارکینگ زائر در اطراف حرم و پارکینگ هوشمند و پارکسوارهای شرقی و شمالی در راستای افزایش حجم پارکینگ‌ها مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است.

عزیزنژاد با اشاره به راه‌اندازی تونل غدیر و بلوار پیامبر اعظم(ص) تا نیمه خرداد گفت: بازگشایی این دو مسیر موجب روان شدن ترافیک می‌شود و تمرکز پارکسوارها بر اطراف حرم کاهش می‌یابد و موجب بهبود اوضاع حمل و نقل شهری و دستیابی به اماکن مذهبی موجود شده و دسترسی به پارکسوارهای شمالی را بهبود می‌بخشد.

وی همچنین با اشاره به پارکینگ طبقاتی عنوان کرد: امسال برای نخستین بار پارکینگ هوشمند طبقاتی در مجاورت حرم ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در این ایام کمک قابل توجهی در بهبود ظرفیت پارکینگ شهری داشته است.

معاون شهردار قم تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود پارکینگ‌های شهری ظرفیتی بیش از 4 هزار خودرو را برای ایام خرداد امسال پیش‌بینی کرده‌ایم و امید است با اصلاح هندسی فضاهای موجود این ظرفیت بیش از این نیز افزایش یابد.

عزیزنژاد در خصوص شیفت‌های کاری پرسنل شهرداری اظهار داشت: پرسنل حمل و نقل شهری استان قم در دو شیفت کاری به شکل شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند که در این ایام نه تنها سازمان حمل و نقل و ترافیک بلکه سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پایانه‌ها و تمام سیستم شهری استان برای ارائه خدمات و تسهیل اوضاع حمل و نقل مسافران آماده به کار شده‌اند.

وی افزود: با افزوده شدن پارکینگ‌های موجود، ظرفیت پارکسوارها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته که این جای امیدواری است تا سال‌های بعد مشکل حمل و نقل و ترافیک به حداقل برسد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول