اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

20 پل مکانیزه عابر پیاده در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر 12 پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی 20 پل دیگر نیز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

20 پل مکانیزه عابر پیاده در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی نوریان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ترافیکی و بهبود حمل و نقل شهری با بیان اینکه در حال حاضر شاخصه‌های حمل و نقلی در کلان‌‌شهر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: جمعیت میلیونی، وسعت سرزمینی، تعداد معابر موجود در خیابان‌ها و تعداد و حجم سفر‌های شهری از مهم‌ترین شاخصه‌های حمل و نقلی در کلان‌شهر‌ها است.

وی با اشاره به اینکه همچنین تجهیزات و مدل‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تراموا و نرخ مالکیت خودرو‌ها در سطح شهر از دیگر شاخصه‌های حمل و نقلی در کلان‌شهر‌ها است، اضافه کرد: طی 10 سال گذشته وضعیت حمل و نقل عمومی در اصفهان با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در سال 1382 تعداد اتوبوس‌های موجود در سطح شهر بیش از 950 دستگاه اتوبوس بوده است اما در حال حاضر حدود یک‌هزار و 600 دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در سال 1382 روزانه حدود 750 هزار نفر در سطح شهر اصفهان توسط اتوبوس‌ها سرویس‌دهی شده‌اند، اما در حال حاضر بیش از 950 هزار نفر توسط این اتوبوس‌ها در سطح شهر سرویس‌دهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه همچنین در سال 1382، حدود 70 خط اتوبوس در شهر اصفهان وجود داشته اما در حال حاضر تعداد خطوط اتوبوس‌رانی موجود در سطح شهر به بیش از 100 خط افزایش یافته است، ادامه داد: پنج خط ویژه و سریع‌السیر نیز در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

نوریان با اشاره به اینکه در حال حاضر خط نخست BRT اصفهان به طول 20 کیلومتر طی دو فاز راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: روزانه بیش از 100 هزار نفر به صورت متوسط در این خط سرویس‌دهی می‌شوند و براساس برنامه شهرداری اصفهان درصدد راه‌اندازی چهار خط دیگر BRT نیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال 1382 حدود یک‌هزار و 350 ایستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود داشته، اما در حال حاضر یک‌هزار و 600 ایستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان وجود دارد، افزود: همچنین در سال 1382 حدود یک‌هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر وجود داشته اما در حال حاضر 23 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر فعال است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به توسعه پایانه‌های موجود در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پایانه‌های خرم، صمدیه و آبشار در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد که پایانه خرم امروز افتتاح می‌شود و دو پایانه دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در گذشته دولت در راستای خرید اتوبوس‌ها به شهرداری‌ها کمک می‌کرده، اما طی دو سال گذشته دولت هیچ کمکی برای خرید اتوبوس‌های درون‌شهری به شهرداری‌ها نکرده است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان با استفاده از اعتبارات خود نسبت به خرید اتوبوس‌های مورد نیاز خود اقدام کرده است.

نوریان به خرید 150 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اصفهان در اواخر سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری برای خرید این اتوبوس‌ها بیش از 50 میلیارد تومان هزینه کرده و امروز 40 دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر می‌شوند.

وی با اشاره به نصب سیستم AVL بر روی اتوبوس‌های درون‌‌شهری تصریح کرد: در حال حاضر حدود 500 دستگاه از اتوبوس‌های فعال در سطح شهر به این سامانه مجهز شده‌اند و استفاده از کارت بلیت در اتوبوس‌ها یکی دیگر از اقدامات شهرداری در راستای توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به راه‌اندازی پل‌های مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 12 پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی 20 پل دیگر نیز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1382 حدود 267 هزار خودروی شخصی در سطح شهر اصفهان وجود داشته است، اما در حال حاضر بیش از 750 هزار خودروی شخصی در سطح شهر وجود دارد، تاکید کرد: همچنین تعداد سفر‌های شهری در اصفهان طی 10 سال گذشته به بیش از سه میلیون سفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول