اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به محور پرترافیک بندر چابهار ـ زاهدان

‌نبود جاده کمربندی جان شهروندان نرماشیر‌ را تهدید می‌کند

نبود جاده کمربندی در شهرستان نرماشیر با توجه به محور مواصلاتی پرترافیک بندر چابهار و زاهدان جان شهروندان نرماشیر‌ را تهدید می‌کند.

‌نبود جاده کمربندی جان شهروندان نرماشیر‌ را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از نرماشیر شهرستان نرماشیر به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی پرترافیک بندر چابهار و زاهدان که روزانه تردد هزاران خودرو را شاهد است ‌به دلیل نداشتن کمربندی‌، همواره شاهد تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر بوده است.

این روند به گونه‌ای است که شهروندان نرماشیری به یک زندگی کامیونی با خطرات جانی و مالی فراوان عادت کرده‌اند و هر از گاهی خبر تصادفات منجر به مصدومیت شدید و حتی مرگ برخی شهروندان موجب جریحه‌دار شدن خاطر مردم می‌شود‌.

رضا ترک‌آبادی عضو شورای اسلامی نرماشیر به خبرنگار فارس گفت‌: مشکل وقتی غیر‌قابل تحمل می‌‌شود که برخی از راننده‌های کامیون نیمه‌های شب با صدای گوش‌خراش بوق آسایش مردم به ویژه افراد بیمار را سلب می‌کنند. 

‌وی عنوان کرد: افزایش ترافیک در داخل شهر، کاهش ایمنی مردم‌، از بین رفتن معابر و آسفالت خیابان و سر و صدای زیاد کامیون‌ها به ویژه سرعت بالای آنها در شب از مشکلات تردد وسایط نقلیه سنگین در داخل شهر است.

ترک‌آبادی افزود: یکی دیگر از مشکلات ورود کامیون‌ها به داخل شهر، پارک کردن شبانه آنها در ورودی و خروجی شهر به منظور استراحت کردن است که این موضوع موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی و امنیتی برای شهر شده است.

وی گفت: بر اساس قانون، خودروهای سنگین باید از کمربندی شهرها تردد کنند و یا اماکنی برای عبور و مرور این گونه وسایط نقلیه در شهرها در نظر گرفته شود.

اکبر ساجدی شهردار نرماشیر با بیان اینکه ورود خودروهای سنگین به درون شهر نرماشیر بیشترین میزان آسیب را متوجه زیرسازی آسفالت و دیگر بخش‌های درون شهری کرده است، اظهار داشت: این شهر یکی از شریان‌های اصلی ترافیکی است که با تردد خودروهای عبوری و به عنوان یکی از شاهراه‌ها‌ از بار ترافیکی نسبتا سنگینی برخوردار است که‌ جاده کمربندی ندارد و اداره کل راه و شهرسازی استان باید در این زمینه جوابگو باشد.

محمود سام‌نژاد فرماندار نرماشیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از مطالعات تخصصی‌، طراحی جاده کمربندی و احداث‌ یک تقاطع غیر‌همسطح در سه راهی ایرانشهر ـ زاهدان صورت گرفته‌ که با تامین اعتبار این مشکلات می‌تواند برطرف شود.

وی ابراز داشت: اداره کل راه و شهرسازی کرمان متوجه این مشکل حاد باشد و با تامین اعتبار لازم در راستای رفع آن مساعدت کند.

انتهای پیام/80026/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول