اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

اصلاح میدان پلیس راه قدیم و دوربرگردان‌های سرآبتاوه در شورای ترافیک

در شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد اقداماتی برای اصلاح و کنترل ترافیک میدان کناری پلیس راه قدیم و پایانه مسافربری شهرک ولایت، دوربرگردان‌های مسیر سرآبتاوه و نصب سه تلویزیون شهری در یاسوج به تصویب رسید.

اصلاح میدان پلیس راه قدیم و دوربرگردان‌های سرآبتاوه در شورای ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی مشکلات ترافیکی تقاطع تل‌خسرو، سرآبتاوه و نصب سه تلویزیون شهری در نقاط پرتردد شهر یاسوج برگزار شد.

سید حسین صابری در این نشست و بعد از شنیدن طرح مشکلات ترافیکی میدان کناری پایانه مسافربری تل‌خسرو و اظهارنظر اعضای این شورا، در جمع‌بندی این نظرات اظهار کرد: این تقاطع بسیار خطرناک بوده و اگر درست مدیریت نشود به یک قتلگاه تبدیل می‌شود که با توجه به افزایش تردد در این میدان، روزانه شاهد تصادف‌های زیادی خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کنترل این میدان با چراغ راهنما می‌تواند بهترین اقدام و طرح ترافیکی در این میدان باشد زیرا در همه جای دنیا چراغ راهنما در کنترل و هدایت ترافیک نقش مهمی دارد و ما نیز وظیفه داریم که این فرهنگ را در استان و شهر خودمان جا بیندازیم.

صابری اقدام لازم دیگر در این نقطه از شهر یاسوج را ایجاد یک دوربرگردان استاندارد به فاصله 100 متری جایگاه سی.ان.جی شهرک ولایت و ایجاد رفوژ وسط جاده و جداکننده خواند و ادامه داد: با احداث این دوربرگردان و نصب چراغ راهنمای ثابت دو زمانه در میدان تا حد زیادی این مشکل ترافیکی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: باید کارهای فرهنگ‌سازی را در حوزه ترافیک و رانندگی انجام دهیم و برای آن وقت و اعتبار بگذاریم؛ به عنوان مثال راننده ما حاضر نیست 30 ثانیه پشت چراغ قرمز بماند ولی در شیراز 15 دقیقه پشت چراغ قرمز می‌ماند.

صابری خط‌کشی‌های روی آسفالت خیابان را نیز در راهنمایی رانندگان و روان‌سازی ترافیک مهم خواند و گفت: در همین میدان استانداری می‌توان با خط‌کشی روی خیابان و آزاد کردن برخی راست‌گردهای میدان از جمله آزاد شدن ورود از بلوار استقلال به بلوار بویراحمد، ترافیک کنونی این میدان را نیز به نصف برسانید.

* نصب سه تلویزیون شهری در سه نقطه پرتردد شهر یاسوج

به گزارش فارس در دستور کار دوم این شورا نصب سه تلویزیون شهری در سه راهی جانبازان، تقاطع چمران و میدان امام حسین (ع) شهر یاسوج از سوی شهرداری مطرح شد که در نهایت با اخذ آرای مخفی، نصب هر سه تلویزیون در هر سه نقطه به تصویب شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد رسید.

قبل از تصویب این پیشنهاد، صابری گفت:‌ باید بررسی کنیم که نصب این تلویزیون‌های شهری در میادین و نقاط پرتردد موجب افزایش تصادفات و ترافیک می‌شود یا خیر زیرا برخی تبلیغات هنرمندانه ناخودآگاه ذهن رانندگان را به سمت خود می‌کشاند و موجب تصادف و یا کندی ترافیک و بی‌نظمی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیز نصب تلویزیون‌های شهری را هم رویه‌ای معمولی دانست و هم اقدامی مخالف با آیین‌نامه‌های راهنمایی و رانندگی.

سرهنگ کرم‌الله حسینی هر گونه اقدامی که تمرکز راننده را بر هم بزند ممنوع است ولی از طرفی به لحاظ اقتصادی بودن، تبلیغات باید در نقاط شلوغ شهرها باشد که عدم همخوانی این آیین‌نامه‌ها مشکلاتی را به همراه دارد.

ابراهیم عبدالهی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز با دفاع از نصب تلویزیون‌های شهری در نقاط پرتردد شهر یاسوج گفت:‌ نصب این تلویزیون‌ها از استانداردهایی شهرسازی است که در آن پیامی هر چند کوتاه به مخاطب منتقل می‌شود.

شهردار یاسوج نیز تبلیغات را از الزامات کار شهرداری و اداره شهر خواند و از نصب این تلویزیون‌های شهری  در میدان امام حسین، تقاطع چمران و سه راهی جانبازان دفاع کرد.

همچنین برای کاهش مشکلات ترافیکی منطقه سرآبتاوه یاسوج ایجاد چند کاهنده سرعت استاندارد، مسدود کردن دوربرگردان‌های غیر استاندار و ایجاد یک دوربرگردان بعد از پلیس راه و مرتبط شدن با کمربندی اصفهان، ایجاد یک دوربرگردان راست‌گرد از سمت ورودی شهر یاسوج برای کاهش تصادفات و استفاده اهالی روستا سرآبتاوه به تصویب شورای ترافیک رسید.

انتهای پیام/82005/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول