اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ترافیک کردستان مطرح کرد

نبود پارکینگ عامل اصلی ترافیک در هسته مرکزی سنندج

رئیس شورای ترافیک استان کردستان نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر سنندج را مهم‌ترین عامل ایجاد ترافیک این شهر عنوان کرد و تامین فضای پارکینگ در نقاط مختلف به ویژه در هسته مرکزی سنندج را یک ضرورت دانست.

نبود پارکینگ عامل اصلی ترافیک در هسته مرکزی سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هر چند اقدامات و کارهای زیادی در راستای رفع ترافیک در شهر سنندج انجام شده اما کافی نیست چرا که حل این معضل نیاز به توجهات ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر تنها به صورت مقطعی مشکل ترافیک را در این شهر حل کرده است و باید برای برآورد کردن انتظارات مردم در این بخش چاره‌ای اندیشید.

رئیس شورای ترافیک کردستان رفع مشکل هسته مرکزی شهر سنندج و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی را از جمله موضوعات مهم قابل بحث در شورا عنوان کرد و افزود: طرح‌های در حال اجرای سطح شهر سنندج تا حدودی می‌تواند مشکل ترافیک را رفع کند اما رفع این مشکل نیازمند ایجاد پارکینگ در نقاط مختلف و ورد نیاز است.

قادری تصریح کرد: تمامی طرح‌های ترافیکی در شهر سنندج به دلیل نبود فضای کافی پارک خودروها بی‌اثر می‌ماند و تنها چاره این کار ایجاد چنین فضاهایی است که باید دستگاه‌های متولی این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: نباید انتظار داشت که تدوین و اجرای طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج به صورت کامل و قطعی مشکلات ترافیک این شهر را حل کند چرا که این طرح تنها تا حدودی از بار مشکلات ترافیک می‌کاهد.

رئیس شورای ترافیک کردستان بر برگزاری جلسات شوراهای ترافیک شهرستان‌ها با حضور فرمانداران در سال‌جاری تاکید کرد و گفت:‌ بررسی مواردی که به رفع مشکلات ترافیک استان کمک می‌کند در جلسات این شورا لازم و ضروری است.

وی ایجاد محورهای پیاده‌راه در مرکز استان و سایر شهرها را از راه‌کارهای رفع مشکل ترافیک دانست و افزود:‌ توجه به این مهم ضمن رفع معضل ترافیک می‌تواند در زمینه ارتباط اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد.

قادری توجه به این مسائل در تدوین طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج را ضروری دانست و افزود: محورهایی که در شوراهای ترافیک شهرستان‌ها نیاز به بررسی دارد باید از سوی مشاور در طرح جامع به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد چرا که حل مشکلات و مسائل ترافیکی در گرو کار کارشناسانه و مسئولانه و ارائه راهکارهای علمی است.

به گفته رئیس شورای ترافیک کردستان، طرح‌هایی که در شورای ترافیک شهرستان‌ها تصویب می‌شود وجهه قانونی دارد لذا باید قبل از تصویب در شورای ترافیک باید از مسیر کارشناسی بگذرد تا اینکه نتیجه‌ای عاید شود و به رفع مشکل ترافیک کمک نماید.

وی بر مشارکت بخش خصوص به ویژه در زمینه ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر سنندج و سایر شهرهای استان تاکید کرد و افزود:‌ در این راستا نیز جلساتی با شهرداری برگزار شده و قرار است که سرمایه‌گذاران علاقه‌مند با مدیریت شهرداری وارد عرصه شوند.

رئیس شورای ترافیک کردستان خاطرنشان کرد:‌ برنامه‌ریزی لازم برای تأمین پارکینگ در نقاط مختلف شهری استان انجام شده که امید است این مهم در سال‌جاری محقق شده و فضای مورد نیاز برای پارک خودروها و کاهش ترافیک شهری استان تأمین شود.

قادری با اشاره به غیبت برخی از اعضای شورای ترافیک استان، تصریح کرد:‌ عدم حضور مدیران در جلسه شورای ترافیک که از مهم‌ترین جلسات استان است قابل قبول نیست و از این پس غیبت مدیران عضو شورا پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه از شهرسازی و ترافیک به عنوان دو اصل لاینفک از همدیگر نام برد و گفت: هم‌زمان با طرح‌های جامع تفصیلی، طرح جامع حمل و نقل و ساماندهی ترافیک مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس شورای ترافیک کردستان در مورد ایمنی نواحی منفصل شهر سنندج نیز اظهار کرد: بحث ایمنی این مناطق باید تا تحقق اقدامات کارشناسانه، همچنان انجام شود.

وی تصریح کرد: تامین ایمنی نواحی منفصل شهری ننله و نایسر به عهده شهرداری سنندج است، چرا که این دو در حریم شهر قرار دارند و شهرداری باید در این راستا به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شورای ترافیک کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد شورای ترافیک استان با مشارکت تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات مرتبط در سال‌جاری مشکل ترافیک استان به عنوان یکی از مطالبات مردم را حل نماید.

انتهای پیام/79002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول