اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج:

شهرداری برای ایمن‌سازی نواحی منفصل شهر سنندج بودجه ‌ندارد

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج گفت: بحث ایمن‌سازی نواحی منفصل شهر سنندج نیازمند اعتبار است ولی هم‌اکنون شهرداری اعتباری برای این کار در اختیار ندارد.

شهرداری برای ایمن‌سازی نواحی منفصل شهر سنندج بودجه ‌ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامیاب شادمان در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بحث ایمن‌سازی حریم‌ها نیازمند اعتبار بوده و با توجه به مشکلاتی که شهرداری در حال حاضر در بحث تامین اعتبار دارد نمی‌توانیم نسبت به اجرای این مهم قول مساعد دهیم.

وی تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم، ایمنی مسیر و حریم نواحی منفصل شهر سنندج را تامین خواهیم کرد.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: تامین ایمنی نواحی منفصل شهری سنندج که تاکنون از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده است تا روشن شدن وضعیت و متولی اصلی آن باید دنبال شود.

شادمان در ادامه به دلایل عدم حضور مشاور طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج طرف قرارداد شهرداری سنندج در جلسه پرداخت و گفت: براساس زمان‌بندی، مرحله نخست اعلام مطالعات این طرح 20 اردیبهشت‌ماه جاری بوده و مشاور نیز به دلیل آماده نبودن گزارشات آنالیز طرح در این جلسه حضور نیافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک تیم در شهرداری سنندج مستقر شدند و در راستای تدوین طرح جامع و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این طرح فعالیت می‌کنند.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج خاطرنشان کرد:‌ نتیجه و خروجی مطلوب طرح منوط به انجام آنالیز درست بوده و مشاور طرح نیز با جدیت در این زمینه فعالیت ‌کند.

وی افزود: نحوه گردآوری اطلاعات مشخص شده و مواردی مورد تاکید مربوط به سیستم‌های انبوه به مشاور ابلاغ شده است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج تصریح کرد: طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج ظرف 22 ماه تدوین می‌شود و امیدواریم گره و مشکل ترافیک این شهر را به صورت کامل رفع کند.

شادمان در ادامه به روند اجرای پل عابر پیاده میدان آزادی سنندج اشاره کرد و افزود:‌ عرشه پل و فونداسیون آن با همکاری خوب راهور استان تمام شده و به زودی نصب می‌شود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج یادآور شد: برای توسعه این پل پیش‌بینی‌ لازم شده است چرا که امکان توسعه پل به صورتی که تمام میدان آزادی را پوشش دهد، وجود دارد.

شادمان افزایش عرض پیاده‌روهای میدان آزادی را کمک به حل مشکل ترافیک این نقطه از شهر سنندج عنوان کرد و افزود: کم‌عرض بودن پیاده‌روها موجب شده است تا عابرین پیاده از داخل میدان آزادی تردد کنند که می‌توان با استفاده از فضاهای مرده که اکنون در اختیار دستفروشان قرار دارد به فضای پیاده‌روها اضافه کرد و این معضل را سامان داد.

وی در مورد دلایل تعطیلی پارکینگ خیابان شهدا نیز اظهار کرد: شکایت مالکان متعدد و اجرای حکم دادگستری عامل اصلی تعطیل ‌شدن این پارکینگ است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری سنندج تصریح کرد:‌ شهرداری برای جایگزین کردن فضای این پارکینگ با میراث فرهنگی استان وارد مذاکره شده و قرار است زمین خالی دیگری پائین‌تر از پارکینگ فعلی در اختیار شهرداری قرار دهند که با این کار بخشی از مشکل ترافیک شهر سنندج رفع شود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول