اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج تأکید کرد

رفع معضلات ترافیکی کرج/ راه‌اندازی سامانه BRT

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بر رفع معضلات ترافیکی در این کلانشهر تأکید کرد.

رفع معضلات ترافیکی کرج/ راه‌اندازی سامانه BRT

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد فیروزبخت ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک اظهار داشت: برای رفع معضلات ترافیکی در کرج باید برنامه‌های مدیریتی و هدفمند با هدف چاره‌اندیشی برای رفع معضلات ترافیکی اجرایی شود.

وی ادامه داد: کلانشهر کرج به واسطه مهاجرپذیر بودن و به تبع آن افرایش خودروها نیازمند اجرای راهکارهای اساسی برای کاهش و رفع معضلات ترافیکی است.

این مسئول تأکید کرد: اگر از هم‌اکنون به فکر چاره‌ای برای رفع معضل ترافیک در کرج نباشیم در آینده خیابان‌های کرج پاسخگوی میزان تردد خودروها نخواهد بود و ما را با بحران مواجه خواهد کرد.

*راه‌اندازی سامانه BRT در کرج

فیروزبخت راه‌اندازی سامانه BRT را یکی از راهکارهای مطلوب و مناسب برای پیشگیری از معضلات و بحران‌های ناشی از ترافیک شهری دانست.

وی با اشاره به ساختارهای شهری و ارتباط آن با ایجاد معضلات ترافیکی، بیان کرد: عدم آماده بودن ساختارهای فیزیکی همچنین ساختارهای ارتباطی از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که در رابطه با شکل‌گیری ترافیک در سطح شهر مطرح می‌شود که حل آن نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون دارد.

فیروزبخت با ارزیابی مثبت از خروجی‌های استفاده از سامانه BRT به مطالعات کارشناسی شده در خصوص کاربری این سامانه حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: سامانه BRT  از جمله سیستم‌های حمل و نقل سریع و عمومی شهری است که از مزایا و ویژگی‌های بارزی به لحاظ صرفه‌جویی‌های اقتصادی، تأمین رفاه مسافران در جابه‌جایی‌های درون شهری، پیشگیری از آلودگی هوا و ...  دارد.

وی، بهره‌گیری از سیستم BRT در سایر شهرهای دنیا را یادآور شد و اظهارداشت: این سیستم در اغلب شهرهای دنیا با بازدهی بالایی در حال انجام است.

این مسئول در تشریح خصوصیات این سیستم حمل و نقل عمومی عنوان کرد: سیستم BRT مجموعه‌ای کامل از تسهیلات و خدمات مطلوب در زمینه انجام فعالیت مربوط به حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و طراحی صحیح در این خصوص، امکان برقراری و راه‌اندازی این سیستم کارآمد در نقاط پرتردد شهری را فراهم می‌کند.

فیروزبخت با بیان اینکه، در حال حاضر مشکل ترافیک شهری به ویژه در کلانشهر کرج به عنوان یکی از مشکلات اساسی و حائز اهمیت برای مدیریت شهری، مطرح است، گفت: معضلات ترافیکی علاوه بر اینکه موجب ایجاد اختلال در نظم شهری می‌شوند، باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی نیز هستند.

انتهای پیام/230/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول