اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی:

وظیفه اصلی بسیج مقابله با ابزارهای فکری رسانه‌ای دشمن است

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: سخنان امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که وظیفه اصلی بسیج، مقابله با تهاجم‌های جنگ نرم دشمن است، یعنی تهاجم‌هایی از جنس فکر و فرهنگ و ابزارهای فکری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن.

وظیفه اصلی بسیج مقابله با ابزارهای فکری رسانه‌ای دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف امروز در جمع بسیجیان شهرستان طبس با اشاره به سخنان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بسیج تفکر و فرهنگی است که دفتر عضویتش را تمامی خوبان عالم امضاء کرده‌اند، زمانی که تعریف بنیان‌گذار بسیج اینگونه باشد، مشخص می‌شود که دایره آن بسیار وسیع‌تر از دایره تنگی است که ما در قالب اداری معین می‌کنیم.

وی افزود: وقتی امام فرمود، ملتی که بیست میلیون جوان دارد، باید بسیج بیست میلیونی داشته باشد، امام(ره) می‌دانست که در میان این بیست میلیون جوان، ارمنی، زرتشتی، سنی، شیعی و متدین و لاابالی هم هست، ولی تاکید می‌کردند که بسیج باید بیست میلیون جوان داشته باشد.

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: این به معنای آن نیست که هر کس می‌خواهد بسیجی باشد، باید انسان وارسته و پرهیزکاری باشد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه امام خمینی(ره) عقیده داشتند بسیج جایی است که در آن کم بهره‌ها پر بهره می‌شوند و بی‌بهره‌ها به بهره می‌رسند، ادامه داد: در واقع بسیج جایگاه انسان‌سازی است، ما چون این‌ها را نمی‌دانیم، آنقدر دایره بسیج را تنگ می‌کنیم که فقط عده‌ای خاص در آن قرار می‌گیرند، در حالی‌که نظر امام خمینی(ره) جذب حداکثری و ارتقای ظرفیت‌های نظام برای دستیابی به اهداف بزرگ بوده است.

وی با ‌وجود اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد‌ماه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه هشدار داده‌اند که اتاق‌های فکر دشمن برای انتخابات ایران برنامه دارند و ما باید ببینیم و بفهمیم این برنامه چیست؟

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی اذعان داشت: بررسی گفتار رسانه‌های وابسته و نظریه‌پردازان خارج‌نشین به‌ویژه پس از اعلام نظر قاطع و نهایی شورای نگهبان در ارتباط با کاندیداهای ریاست‌جمهوری، سناریوهای آنها را در گام‌های بعدی تا حدودی روشن می‌سازد که از جمله آنها می‌توان به تلاش برای دو قطبی ساختن رقابت‌ها اشاره کرد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه در فضای دو قطبی تلاش می‌شود تا یک طرف حق و طرف دیگر باطل جلوه کند، یادآور شد: در فضای دو قطبی با شعله‌ور ساختن شور و هیجان‌های کاذب، زمینه شورش اجتماعی فراهم می‌شود.

وی متذکر شد: در رقابت‌های دو قطبی آشتی‌ناپذیر، آسیب‌ها خود را پس از اعلام نتایج نشان می‌دهند، بنا‌براین باید تلاش شود تا رقابت‌ها در قالب چند قطبی و بر مبنای عقلانیت پیش برود و زمینه‌های تحریک و شعله‌ور شدن احساسات کور شود.

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: برنامه دیگری که فتنه‌جویان آن را تعقیب می‌کنند این است که با حمایت تلویحی و تصریحی از برخی کاندیداها که صلاحیت آنها تأیید شده بر آنها و هوادارانشان تأثیر بگذارند.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه بعضی وقت‌ها افراد به طور کامل تمایلی به غرب و سرویس دادن به آنها ندارند، ادامه داد: اما ته دلش از حمایت بیگانگان به خاطر عشق به قدرت راضی می‌شود که باید از موضع فریب‌آمیز و وسوسه آلود از طریق مرزبندی با دشمن عبور کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان بارها به احزاب و گروه‌ها و عناصر سیاسی در ظهور فتنه 88 هشدار دادند و فرمودند "با دشمن مرزبندی کنید" اما گوش شنوایی نبود و موجبات ضربه زدن به نظام و آبروی خود را فراهم آورند.

این کارشناس سیاسی افزود: در رقابت‌ها اگر حد و اندازه را رعایت نکنیم و تنظیم آن از دست نخبگان و نهادهای مسئول امنیتی خارج شود، آن‌ موقع تنظیم آن به صورت عملی به دست ارتش رسانه‌های دشمن و سرویس‌های جاسوسی غرب در داخل می‌افتد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه اخلاق، انصاف، عدالت و قانون باید در چارچوب و مرزهای شناخته شده‌ رقابت‌ها باشد، اضافه کرد: نباید گذاشت تا به بهانه نقد، شخصیت‌هایی را که سرمایه اجتماعی انقلاب هستند و مورد تأیید نهایی شورای نگهبان به عنوان فرد صالح می باشند، لکه‌دار شوند.

وی‌ افزود: مجاز دانستن هر شیوه‌ای برای بیرون راندن حریف و رقیب نه تنها نتیجه نمی‌دهد، بلکه افتادن در دام طرح‌های دشمن در جنگ نرم است.

مشاور سیاسی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در پایان سخنان خود با مخاطب قرار دادن حامیان کاندیداها که در ستادهای انتخاباتی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: باید مراقب باشیم در زمان انتخابات بر روی ریل طراحی شده دشمن حرکت نکنیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

قاسم‌‌زاده نداف راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی و ایجاد هیجان‌های کاذب و تحریک کننده در مردم را از توصیه‌های وارداتی و آسیب‌زننده به هدف مطلوب نظام و مردم دانست و خاطر نشان کرد: اجتناب و جلوگیری از آن باید مورد توجه ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گیرد.

انتهای پیام/69013/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول