اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه چهارمین نشست مداحان و شعرای نخبه بسیجی تاکید شد

عدم حمایت و موضع‌گیری رسمی و رسانه ای له یا علیه کاندیداهای انتخابات

خبرگزاری فارس: در چهارمین نشست هم‌اندیشی یکصد نفر از مداحان و شعرای نخبه بسیجی کشور بر عدم حمایت و موضع‌گیری رسانه‌ای و رسمی له یا علیه کاندیدای خاص و یا جناح خاص در انتخابات 92 تاکید شد.

عدم حمایت و موضع‌گیری رسمی و رسانه ای له یا علیه کاندیداهای انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چهارمین هم‌اندیشی یکصد نفر از مداحان و شعرای نخبه بسیجی کشور ظهر امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه با اشاره به انتخابات آینده آمده است: با تاکید بر دفاع سیاسی همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از منویات و نظرات راهگشای مقام معظم رهبری، اعلام حمایت از اصل انتخابات و تلاش برای حضور گسترده و آگاهانه در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی و بصیرت‌افزایی جامعه در شناخت جریان‌های منحرف، جامعه مداحان، شعرای آئینی و هیئات مذهبی نسبت به موارد ذیل با دقت و ملاحظه اقدام می‌کنند.

در ادامه این بیانیه بر ترغیب جامعه به شرکت همگانی و حضور فعال در صحنه‌های پیش‌رو به‌ویژه انتخابات و بیان و تبیین ملاک‌ها و معیار‌های انتخاب اصلح با توجه به منویات مقام معظم رهبری تاکید شده است.

همچنین در این بیانیه عدم حمایت و موضع‌گیری رسانه‌ای و رسمی جامعه مداحان، شعرای آئینی و هیئات مذهبی کشور له یا علیه کاندیدای خاص و یا جناح خاص در انتخابات آینده مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعلام نظر شخصی در مقام مشورت برگرفته از معیارهای انتخاب اصلح بدون اعلام نظر تبلیغاتی و رسانه‌ای مجاز و بدون اشکال است؛ همچنین با تاکید بر حفظ وحدت، همدلی و آرامش جامعه برگرفته از رهنمودها و مواضع مقام معظم رهبری، در صورت بروز هرگونه فتنه و تشنج‌های سیاسی وابسته به بیگانگان با توجه به لزوم حمایت از ولایت، اعلام موضع صریحی انجام می‌شود.

در ادامه در بخش آموزش و پژوهش این بیانیه بر مکتوب کردن داده‌های شفاهی نخبگان و حمایت از تدوین وچاپ آثار آنها، افزایش نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات توجیهی در راستای وحدت رویه آموزشی، توجه ویژه به فرهنگ بومی عزاداری و مناسک آئینی در شهرهای کشور و تشکیل شورای عالی مدح و مرثیه، کمیته نظارت بر عملکرد ذاکران و برگزار دوره‌های تخصصی برای اساتید و مربیان آموزشی تاکید شده است.

همچنین در بخش شعر آئینی این بیانیه هم گسترش فضای نقد و نظریه‌پردازی و پژوهش در عرصه شعر آئینی و ایجاد زمینه برای پذیرش آن و توجه به اخلاق نقد و برگزاری جلسات نقد کتاب، تدوین مسیر مطالعاتی جامع در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و ایجاد مرکز سیاست‌گذاری و ساماندهی شعر آئینی و نقشه راه و چاپ و انتشار نشریه ویژه شعر آئینی با هدف بصیرت آفرینی مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/70003/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول