اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی:

نقش هنرمندان در مهندسی فرهنگی جامعه باید روشن شود

مسئول بسیج رسانه و مشاور ارشد فرمانده سپاه خراسان جنوبی گفت: جایگاه هنر و نقش هنرمندان در مهندسی فرهنگی جامعه برای اصحاب هنر باید روشن شود.

نقش هنرمندان در مهندسی فرهنگی جامعه باید روشن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهرامروز در نشست تخصصی هنرمندان هنرهای نمایشی استان که به منظور تجلیل از برجستگان این رشته در محل سالن گلبانگ بیرجند تشکیل شده بود، اظهار کرد: هنرمند اسلامی قبل از اینکه هنرمند باشد، یک انسان است، یعنی در ذات او مسئولیت در برابر حق، مردم و آنچه از فهم و بصیرت بهره دارد، وجود دارد.

وی افزود: یک هنرمند از آنجایی که از جنس مردم و در میان مردم است، با دردهای اجتماعی و مشکلات جامعه بیش از دیگران آشناست و لذا نمی‌تواند فارغ از همه چیز، به گوشه‌ای پناه برده و مردم را به حال خودشان واگذارد.

‌هنر زبان رساندن و تبیین حقایق دینی است

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه در جایی که زبان‌ها قدرت و توان بیان حقایق را نداشته باشند، هنر می‌تواند، زبان رساندن و تبیین حقایق دینی باشد، افزود: زبان هنر، زبان شور، عاطفه و زیبایی است و شاید به همین دلیل است که قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث ائمه اطهار در بهترین الفاظ و قالب‌ها عرضه شده است.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه مهندسی فرهنگی جامعه از اولویت‌های مورد تأکید رهبری است، اظهار داشت: باید جایگاه هنر و نقش هنرمندان در مهندسی فرهنگی جامعه برای اصحاب هنر روشن شود و از توانمندی‌های جامعه هنری به ویژه هنرهای نمایشی در راستای رسیدن به وضعیت مطلوب و ترسیم نقشه راه، حداکثر استفاده را کرد.

روشنگری و شناساندن ارزش‌های دینی باید در برنامه باشد

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز یکی از خدمات مهمی که جامعه هنرمندان در راستای تعالی نظام اسلامی می‌توانند انجام دهند، روشنگری و شناساندن ارزش‌های دینی و انسانی در قالب هنر است و لذا موضوعاتی چون سینما و روشنگری، تئاتر و روشنگری، ادبیات و روشنگری و همچنین نقاشی و روشنگری شایسته است که در دستور کار برنامه‌ریزان فرهنگی و اجتماعی کشور و استان قرار گیرد.

قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه شأن و منزلت هنرمند اجّل از این است که ابزار دست فرصت‌طلبان و سیاست‌بازان قرار بگیرد، افزود: یک هنرمند متعهد هیچگاه از مرز اعتدال عدول نکرده و با استفاده از هنر خود جامعه را به سوی تعادل و پرهیز از تشنج و بداخلاقی‌ها سوق می‌دهد و این ویژگی بارز هنرمند دینی در مقایسه با هنرمند غیر دینی است.

انتهای پیام/2248/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول