اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

انتقاد از عدم اختصاص اعتبارات برای پاسداشت مفاخر خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی از عدم اختصاص اعتبارات برای پاسداشت مفاخر این استان انتقاد کرد.

انتقاد از عدم اختصاص اعتبارات برای پاسداشت مفاخر خراسان شمالی

مجتبی اطمینان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه برای انجام کارهای بنیادی به ویژه برگزاری پاسداشت مفاخر و مشاهیر استان نیاز به بودجه ویژه‌ای است، اظهار کرد: تاکنون این مهم علی رغم پیگیری‌ها محقق نشده است.

وی افزود: شناسایی، تدوین و چاپ مجموعه مفاخر فرهنگی استان نیز از جمله اقدامات در این راستا بوده که تاکنون معطل اختصاص اعتبارات ویژه بوده است.

اطمینان اعتبار اولیه مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در خراسان شمالی در سال گذشته با حضور مسئولان ذی‌ربط راه اندازی شده و برنامه‌های خوبی در این راستا داشته که در گرو نگاه ویژه مسئولان است.

عضو هیئت امنای انجمن مفاخر و مشاهیر خراسان شمالی همچنین از تدوین مجموعه اولویت‌های راهبردی انجمن برای امسال نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی مفاخر استان به جامعه به ویژه نسل جوان از رویکردهای این انجمن به شمار می‌رود، گفت: باید پاسداشت، شناسایی و معرفی مفاخر این استان در صدر فعالیت‌های حوزه فرهنگ قرار بگیرد.

اطمینان با اشاره به شناسایی افزون بر 200 مفاخر خراسان شمالی تصریح کرد: برای هر یک از این مفاخر شناسنامه تهیه شده و برنامه‌های خوبی برای برگزاری آیین‌های پاسداشت، معرفی و همچنین انتشار آثاری پیرامون این مفاخر در نظر گرفته شده است.

وی انتشار بانک اطلاعات مفاخر استان، راه اندازی کرسی‌های مفاخر پژوهشی، راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی مفاخر را از برنامه‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان برای امسال عنوان کرد.

عضو هیئت امنای انجمن مفاخر و مشاهیر خراسان شمالی با بیان اینکه تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در شهرستان‌های استان به فرمانداران ابلاغ شده است، گفت: بر همین اساس معرفی مفاخر و برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر در هر یک از شهرستان‌های خراسان شمالی در دستور کار این انجمن قرار دارد.

به گزارش فارس، استاندار خراسان شمالی به عنوان رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر و همچنین امام جمعه بجنورد، رضا نوری، احسان سیدی‌زاده، بیژن پروان و مجتبی اطمینان به عنوان اعضای هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان شمالی منصوب شده‌اند.

انتهای پیام/63002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول