اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خبر داد

‌اختصاص 750 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستایی در استان مرکزی‌

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی از پیشنهاد اختصاص 750 میلیارد ریال اعتبار به منظور عمران روستایی و پیشبرد برنامه دهیاری‌های استان در سال جاری خبر داد.

‌اختصاص 750 میلیارد ریال اعتبار برای عمران روستایی در استان مرکزی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هوشنگ بازوند در همایش دهیاران و تجلیل از زنان دهیار استان مرکزی از پیشنهاد اختصاص 750 میلیارد ریال اعتبار به منظور عمران روستایی و پیشبرد برنامه دهیاری‌های استان در سال جاری خبر داد.

وی افزود: امید می‌رود با تخصیص این اعتبار شاهد عمران و آبادانی هر چه بیشتر در روستاها در سال حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم.

بازوند با اشاره به اینکه دهیاران بازوان توانمند اجرایی دولت در عمران و آبادانی استان به شمار می‌روند و کنترل و نظارت صحیح بر اعتبارات از وظایف مهم آنان می‌باشد، تصریح کرد: امروز انجام پروژه‌های عمرانی در روستاها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که شایسته است دهیاران با پیگیری و نظارت دقیق زمینه اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر پروژه‌های عمرانی را در روستاها فراهم سازند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان ساخت: اجرای پروژه‌های عمرانی در روستا زمینه ماندگاری هر چه بیشتر روستاییان در روستاها را فراهم می‌سازد و از مهاجرت آنان جلوگیری خواهد کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بازوند همچنین بر جدی‌ گرفتن مقوله مقاوم ‌سازی در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: مسئله مقاوم‌سازی در روستاها یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان است که تلاش می‌شود این مهم در تمامی روستاها به مرحله اجرا در آید.

وی با توجه به اینکه مقاوم‌سازی سالانه 4 هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از جمله برنامه‌های مهم و اساسی دهیاران است.

وی خاطر نشان ساخت: دهیاران باید با آگاه‌سازی و تشویق روستاییان به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دولت را در اجرای هر چه بهتر این مهم یاری رسانند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: با توجه به اینکه ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد، مقاوم‌سازی می‌تواند از بروز حوادث جانی و مالی در هنگام زلزله جلوگیری کند.

بازوند در ادامه تلاش به منظور اشتغالزایی در روستاها، فراهم‌سازی امکانات زیرساختی، تاسیسات رفاهی و بهسازی محیطی را از ضروریات امروز جامعه روستایی عنوان کرد.

سیامک سلیمانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی نیز از صدور مجوز راه‌اندازی دهیاری در 32 روستا در آینده‌‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با صدور این مجوز تعداد دهیاری‌های موجود در استان از 649 دهیاری به 681 دهیاری افزایش خواهد یافت.

اشرف جواهری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز با اشاره به شایستگی‌های زنان در حوزه‌های مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصت مناسبی برای معرفی شان و منزلت زن در جامعه است.

در این همایش با اهدا لوح و هدایایی از دهیاران زن استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام/87004/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول