اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای موزه منطقه‌ای اصفهان

معاون رئیس جمهور گفت: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی موزه منطقه‌ای اصفهان در حال واگذاری از سوی شهرداری و راه و شهرسازی بوده و 4 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای احداث این موزه مصوب شده است.

اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای موزه منطقه‌ای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدشریف ملک‌زاده در حاشیه سفر خود به اصفهان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در زمینه مدیریت دو‌گانه بنا‌های میراثی بین اداره کل اوقاف و سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: میراث مشکلی با اوقاف ندارد و بحث مدیرت دو‌گانه مطرح نیست بلکه اوقاف به عنوان بهره‌بردار برخی از بنا‌های تاریخی است.

وی افزود: البته هماهنگی بین میراث فرهنگی و اوقاف وجود دارد و در برخی موارد نیز به صورت مشارکتی انجام می‌شود که مرمت 600 مسجد در حوزه مدیریت اوقاف از جمله این موارد بوده که با همکاری مشترک انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا محدودیت‌های خاصی در زمینه بادید از اماکن تاریخی برای بازدید‌کنندگان وجود دارد و این افراد باید با فرم خاصی وارد این اماکن شوند یا خیر، تصریح کرد: مسائل دینی محدودیت‌های خود را دارد و نباید آنها را شکست و باید با احترام خاصی با این اماکن برخورد شود

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه اداره کل اوقاف و نیز امام جمعه اصفهان تاکید بر استفاده چادر برای خانم‌ها در زمان ورود به مسجد امام (ره) و نیز شیخ لطف‌الله را دارند و تکلیف بازدید‌کنندگان خارجی چه می‌شود در حالی که برخی بازدیدکنند‌گان خانم ایرانی با حجاب بسیار بدتر وارد این اماکن می‌شوند و موجب تعجب خارجی‌ها شده‌اند،ادامه داد: ما به نظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان احترام می‌گذاریم و نظر وی نسبت به نظر میراث فرهنگی ارجعیت دارد.

ملک‌زاده با بیان اینکه ما نظر وی را تایید می‌کنیم، تاکید کرد: استفاده چادر در این اماکن نوعی جاذبه است و ما در شهری همچون مشهد مقدس نیز گذاشتن آهنگ را ممنوع اعلام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هر شهری محدودیت،جاذبه‌ها و نیز محدودیت‌های خود را دارد و من در 34 استان کشور تأکید بر رعایت چنین مواردی را دارم.

معاون رئیس جمهور همچنین از افتتاح موزه بزرگان تا اواخر اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: موزه بزرگان دین، سیره علما و بزرگان اسلام و مرجعیت در ارگ آزادی بخش یادگار امام افتتاح می‌شود.

ملک‌زاده اظهار کرد: تاکنون 90 نفر از بزرگان شناسایی و 65 مجسمه این بزرگان آماده شده است که با حضور علما رونمایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موزه منطقه‌ای اصفهان افزود: اکنون بحث زمین‌های این محل مطرح است و در حال طی کردن مراحل پایانی است و زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این پروژه از سوی مسکن و شهر‌سازی و شهرداری در حال واگذاری است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این مکان یک یادگار در خور و شأن شهر اصفهان است، تصریح کرد: این پروژه جزو پروژه‌های مصوب اجرایی است که مراحل اجرایی آن در دوره دولت دهم آغاز می‌شود.

وی گفت: اعتبار مصوب اولیه برای ساخت این موزه 4 میلیارد تومان است و زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه باید واگذار و طراحی این محل نیز انجام و سپس عملیات اجرایی آن انجام شود.

انتهای پیام/63012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول