اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر قلعه‌گنج خبر داد

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به صندوق مهر قلعه‌گنج

مدیر صندوق مهر امام رضا شهرستان قلعه‌گنج گفت: از ابتدای امسال 6 میلیارد ریال اعتبار به صندوق مهر امام رضا در قلعه‌گنج اختصاص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به صندوق مهر قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، اصغر سلطانی‌پور امروز در جلسه شورای اشتغال این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال صندوق توان دوباره‌ای گرفت و امسال نیز تاکنون 6 میلیارد ریال اعتبار به این صندوق اختصاص یافته است.

وی افزود: بعضی از طرح‌ها باید نظارت بیشتری روی آنها صورت گیرد و سخت‌گیری بیشتری اعمال شود تا اتلاف منابع نداشته باشیم، ما تاکنون 150 پرونده مشاغل خانگی داشته‌ایم که بلاتکلیف مانده است.

سلطانی‌پور گفت: در اعتبارات امسال طرح‌های صنعتی و تولیدی از اولویت ویژه‌ای برخوردار هستند، اما استقبال از این طرح‌ها کمرنگ است و باید اطلاع‌رسانی و فراخوان از طریق نهادهای حمایتی داده شود تا این اعتبارات نیز جذب شوند.

وی عنوان کرد: در فعالیت‌های توزیعی باید طرح‌ها دارای توجیه اقتصادی مناسب باشند در غیر این صورت ایجاد سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های لباس و کفش دارای توجیه مناسب نیست و بعد از مدتی نمی‌توانند، سودآور باشند.

سلطانی‌پور خاطر نشان کرد: هنوز مبلغ  15 میلیارد ریال اقساط معوقه در دست متقاضیان است که با توجه به کمبود وثایق این نهاد را با مشکل مواجه کرده است.

محمدرضا چمنی معاون اداره صنعت، معدن و تجارت کهنوج نیز گفت: نبود مجمع صنفی در قلعه‌گنج مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده و این امر در ارائه آمار اشتغال در این بخش مؤثر بوده است.

وی گفت: آمار ارائه شده از هر نهاد و اداره‌ای باید با دقت و درستی ارائه شوند تا خدای نکرده این امر سبب بروز موارد منفی در سطح منطقه نشود.

الیاس دستجردی رئیس اداره بهزیستی قلعه‌گنج نیز گفت: تاکنون 150 پرونده خود اشتغالی در این واحد تشکیل شده است که 93 پرونده به بانک تجارت کهنوج و 12 نفر نیز به بانک ملی قلعه‌گنج معرفی شده‌اند.

وی گفت: این نهاد تاکنون برای ثبات شغلی و توسعه این مشاغل مبلغ 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض به این افراد اعطا کرده است.

عباس مهدوی رئیس کمیته امداد امام خمینی قلعه‌گنج بیان داشت: سرپرستی بانک‌های عامل در استان باید نگاه ویژه‌ای به قلعه‌گنج داشته باشند تا بانک‌های عامل شهرستان با مشکل پرداخت تسهیلات مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع فرهنگی کمیته امداد در اوقات تابستان 90 نفر دانش‌آموز را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزش مشاغل و مهارت‌های لازم برای جذب در بازار کار در آینده دعوت کرده است.

انتهای پیام/80004/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول