اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

عدم تصویب به موقع بودجه، دلیل تعویق بیمه محصولات کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عدم تصویب به موقع بودجه و عدم تصویب میزان مورد نیاز در بودجه از دلایل به تعویق افتادن بیمه محصولات کشاورزی است.

عدم تصویب به موقع بودجه، دلیل تعویق بیمه محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سهم بهره‌بردار افزایش نیافت و این امر موجب شد تا سهم بیمه کشاورز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سهم بیمه در سال گذشته دیر ابلاغ شد، افزود: باید اوایل پاییز سهم کشاورز مشخص شود که این امر در سال گذشته صورت نگرفت.

*عملکرد نامطلوب صندوق بیمه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عدم تصویب به موقع بودجه و عدم تصویب میزان مورد نیاز در بودجه را از دلایل به تعویق افتادن بیمه محصولات کشاورزی دانست و افزود: عملکرد نامطلوب صندوق بیمه، ضوابط، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر نیز مزید بر علت شد.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ‌سازی لازم در خصوص بیمه در جامعه کشاورزی انجام نشده است، یادآور شد: کشاورز سه سال محصولات خود را بیمه می‌کند، اما در سال چهارم اقدام به بیمه کردن محصولات خود نمی‌کند.

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه کمتر از 30 درصد محصولات کشاورزی استان زنجان بیمه است، افزود: تنها 10 درصد محصولات باغی در استان بیمه هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص ارائه سند به زمین‌های روستاییان تصریح کرد: در حال حاضر نقشه‌ها در حال تهیه است و در صورت آماده شدن و رفع مشکل با منابع طبیعی سند تفکیکی صادر می‌شود.

*توسعه صادرات محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت‌هایی با هدف توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع فرآوری آغاز به کار کرده‌اند، افزود: در استان زنجان هفت شرکت در هفت شهرستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها با عضویت فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و کشاورزان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: بازاریابی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی مطابق با محصولات هر شهرستان وظیفه این شرکت‌ها است.

نهاوندی‌پور کشاورزان را سهامداران اصلی این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: کار کارشناسی نیز در این شرکت‌ها توسط کارشناسان کشاورزی انجام می‌شود.

وی از فعالیت 63 شرکت خدمات کشاورزی در استان زنجان خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به منظور ترویج و انتقال یافته‌های تحقیقاتی تشکیل شده و تاکنون ثمرات مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/73003/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول