اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

سوم خرداد یوم‌الحسرت مستکبران روزگار است

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: سوم خرداد یوم‌الحسرت مستکبران و زورگویان جهان و یوم‌الجایزه رزمندگان سلحشور ایران اسلامی است.

سوم خرداد یوم‌الحسرت مستکبران روزگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ید‌الله صفری ظهر امروز در آیین بزرگداشت فتح خرمشهر در گرمی اظهار داشت: این فتح و نصرت عظیم قدرت روحی و ایمانی ملت ایران در سایه هدایت‌ها و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب را نشان داد و همه بدخواهان این انقلاب فهمیدند که عناد و ستیزه‌جویی با اندیشه‌های آزادانه یک ملت چه عواقب خطرناکی دارد.

وی عنوان کرد: هر چند ماه‌ها خرمشهر در دست شیاطین روزگار افتاد و آنها با شایعات و جوسازی‌های تبلیغی و روانی سعی کردند روحیه رزمندگان ما را بشکنند اما این اراده الهی و نصرت حق تعالی بود که سبب شد در یک عزم جانانه و در عملیات غرور‌آفرین بیت‌المقدس خرمشهر و بسیاری از اراضی به یغما رفته ما به دامن کشورمان بازگردد.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: در هیچ برهه تاریخی شاهد چنین فتح و ظفری در آزاد‌سازی بخشی از خاک کشورمان به عنوان هویت ملی و اسلامی نبودیم به طوری که در سایه سرمستی شاهان در گذشته بخش عظیمی از خاک این کشور به تاراج رفته و جز حرکت‌های نابخردانه هیچ تکاپویی را برای بازگرداندن سرزمین به یغما رفته نداشتیم.

صفری فتح خرمشهر را نمودی از روحیه ایثارگری و پایداری فرزندان رشید این مرز و بوم توصیف کرد و گفت: آزاد‌سازی خرمشهر با مجهز شدن رزمندگانمان به قدرت ایمان، دل دوستداران نظام را شاد کرد و ابهت پوشالی استکبار را فرو ریخت.

در این مراسم که برنامه‌های متنوع در سالروز فتح خرمشهر آن هم در مجتمع فرهنگی – هنری حافظ گرمی برگزار شد، فرماندار شهرستان گرمی نصرت الهی را وعده قابل تحقق توصیف کرد و بیان داشت: وعده الهی در یاری مستضعفان و آزادیخواهان دنیا در فتح خرمشهر جلوه‌ای حقیقی پیدا کرد.

محمود‌ علایی تصریح کرد: ملتی که حماسه بی‌نظیر آزاد‌سازی خرمشهر را خلق کردند امروز نیز قادر هستند در سنگر حماسه سیاسی و اقتصادی برگ زرین دیگری از ابهت خود را نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پاسداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر امروز برنامه‌های متنوعی در جای جای استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است که از آن جمله می‌توان افتتاح همزمان مسابقات «جام مولا» در سراسر استان، برگزاری مسابقه دو صحرانوردی بین نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات مینی‌گلف خانواده، پخش فیلم‌های جشنواره «عمار»، نور‌افشانی، ایجاد ایستگاه صلواتی در سطح شهر و برگزاری مسابقات تیر‌اندازی نیروهای مسلح را اشاره کرد.

اما به میمنت این روز ایثارگران و خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس در نمین تجلیل شدند.

به گفته فرمانده سپاه نمین اولین جرقه آزاد‌سازی خرمشهر را امام راحل (ره) با بیانات استوار خود زدند که همین خواسته سبب شد تا رزمندگان ما تشویق به پایداری شده و ظفر عظیم سوم خرداد را رقم بزنند.

عظیم سرداری حفظ احترام و جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در تداوم راه عزت‌مندانه این سرمایه‌های عظیم خواستار شد و ضرورت تبعیت از ولایت فقیه و پیروی از خط ولایت را به عنوان مهمترین وظیفه امروز مردم و مسئولان در مقابله با تهدیدات دشمن برشمرد.

وی انتخابات پیش‌رو را مهمترین رویداد در خلق حماسه سیاسی توصیف کرد و گفت: همه باید معیارها و شاخصه‌های نامزد اصلح را مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/62006/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول