اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت زنان روستایی قزوین صورت گرفت

برگزاری 10 کارگاه کشت سبزیجات سالم

مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برگزاری 10 کارگاه آموزشی کشت سبزیجات سالم از سوی زنان روستایی استان قزوین خبر داد.

برگزاری 10 کارگاه کشت سبزیجات سالم

جهانگیر کاووسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج تولید محصول سالم و طرح (IPM) تعداد 10 کارگاه آموزشی ـ ترویجی تولید سبزیجات خانگی بدون کود و سم در استان قزوین برگزار شد.

کاووسی اضافه کرد: در این کارگاه‌ها شرکت‌کنندگان با اهداف اجرای این طرح، مزایای تولید محصول سالم، آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز سبزیجات، روش‌های مبارزه تلفیقی با این بیماری‌ها و آفات آشنا شدند.

وی اهمیت اجرای این دوره‌های آموزشی را ارتقای فعالیت خانوار روستایی در راستای ایمنی و سلامت خانوار، فراهم کردن گسترش تدریجی مبارزه تلفیقی با آفات و بیماری‌های گیاهی، مصرف بهینه سموم، کودهای شیمیایی و مبارزه بیولوژیکی ذکر کرد.

مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در پایان این کارگاه‌ها به شرکت‌کنندگان بذر اصلاح شده سبزیجات برای کشت در باغچه‌های خانگی، نوار و کارت زرد داده شد.

کاووسی عنوان کرد: با توجه به اثرات مثبت این طرح در روستاها تعداد سایت‌های تولید سبزی به روش IPM به بیش از 50 مورد در چهار روستا رسیده است.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول