اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

کارگاه مدیریت جنگلداری در مشهد برگزار می‌شود/کارناوال گل در مشهد به راه می‌افتد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: کارگاه مدیریت جنگلداری به صورت ملی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به مدت دو روز همزمان با دوازدهمین نمایشگاه گل و گیاه برگزار می‌شود.

کارگاه مدیریت جنگلداری در مشهد برگزار می‌شود/کارناوال گل در مشهد به راه می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار و ادوات باغبانی از 25 تا 29 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر می‌شود که در روز افتتاحیه این نمایشگاه کارناوال گل در دو مسیر متفاوت در سطح شهر به سمت نمایشگاه حرکت می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین کارگاه مدیریت جنگلداری به صورت ملی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به مدت دو روز همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در برخی از نقاط  برای توسعه فضای سبز شهری با مشکل مواجهه بود، در نتیجه اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای با ادارات نسبت به کاشت درخت و درختچه در آنها کرد که در این راستا در سال گذشته 60 هزار اصله درخت کاشته شده است.

وی یادآور شد: بالغ بر 20 میلیون بوته گل در میادین و بلوارها در سال گذشته در سطح مشهد مقدس کاشته شد تا علاوه بر ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم زمینه اشتغال را نیز فراهم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: با وجود برنامه‌ریزی‌های خوبی که برای توسعه فضای سبز شهر انجام شده هنوز سرانه مصرف هر 15 نفر در ایران یک شاخه گل است در صورتی‌که در آلمان همین تعداد 200 شاخه گل است.

کاظمی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهرداری مشهد در سال گذشته به 11.2 رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری مشهد 24 متر مربع است که شامل باغات خصوصی، آستان قدس و تملکات شهرداری می‌شود و برای افزایش سرانه فضای سبزی شهروندان شهرداری اقدام به پرورش گل‌های زینتی کرده است.

وی بیان کرد: در سال 86 تعداد پارک‌های محلی و منطقه‌ای مشهد مقدس 267 پارک بوده که در پایان سال گذشته به 415 پارک رسیده، همچنین در سال 86، 10 پارک خطی وجود داشته که هم‌اکنون به 80 پارک خطی افزایش یافته است.

کاظمی یادآور شد: در حال حاضر بزرگترین پارک خطی که دارای دو ضلع شمالی و جنوبی بوده و از تقاطع غدیر  شروع شده و تا میدان قائم ادامه می‌یابد با هزینه 200 میلیارد ریال در حال ساخت است و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان در زمینه حمل و نقل و تبدیل نظام سنتی پرورش گل و گیاه به سیستم مکانیزه جزو اولویت‌های شهرداری مشهد است.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول