اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس اداره تعاون رفاه کار و امور اجتماعی کاشان خبر داد

الزام تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای 25 نفر

بازرس کار اداره تعاون رفاه کار و امور اجتماعی کاشان گفت: صیانت از حقوق نیروی انسانی، حفظ و ارتقا سلامت کارگران، سالم‌سازی محیط کار و پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی وظایف اصلی و هدف تشکیل این کمیته‌ها است.

الزام تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای 25 نفر

 محسن حمیدی در حاشیه نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درکاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان دارای 130 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار است که 12 درصد از کمیته‌های استان اصفهان را در بر می‌گیرد.

این کارشناس با تأکید بر اینکه فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و تعداد بالای آن نشانگر شاخص ایمنی و بهداشت در واحدهای تولیدی و صنعتی است افزود: کاشان به عنوان یک شهرستان‌های صنعتی استان اصفهان قطب نساجی و فرش ماشینی این استان است که دارای 95 کارگاه 50 تا 500 نفر است.

به گفته وی، الزام تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های بالای 25 نفر را راهکار قانونی پیش‌بینی شده برای جلوگیری از خطرات فیزیکی در کارگاه‌ها دانست و گفت: صیانت از حقوق نیروی انسانی، حفظ و ارتقا سلامت کارگران، سالم‌سازی محیط کار و پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی وظایف اصلی و هدف از تشکیل این کمیته‌ها است.

بازرس کار اداره تعاون رفاه کار و امور اجتماعی کاشان نقش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید به واسطه گذران بخش مهمی از زندگی جامعه کارگری در محیط کسب و کار و فضای تولید را حائز اهمیت و تأثیرگذار خواند و عنوان کرد: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار اعم از کارگران، مدیر فنی، مدیر بهداشت حرفه‌ای و مسئول ایمنی با هم‌فکری و مشارکت یکدیگر می‌توانند آسیب‌ها را شناسایی کرده و راه‌های پیشگیرانه آن در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی و تعیین خط مشی روشن تدوین شود.

حمیدی تأثیرات غیرمستقیم آسیب‌های اجتماعی نوپدید ناشی استفاده از اینترنت، ماهواره، موبایل، و بازی‌های رایانه‌ای را یادآور شد و گفت: از آنجا که کارگران بخش عمده‌ای از زمان مفید خود را در محل کار می‌گذرانند ایجاد محیطی ایمن و فضایی سالم نقش مؤ‌ثری در رونق اقتصادی تولید دارد که کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار یکی از این عوامل ایجاد ایمنی و بهداشت است.

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول