اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

هرمزگان گنجینه ظرفیت‌های اقتصادی و کارگاه سازندگی کشور است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان گنجینه ظرفیت‌های اقتصادی و کارگاه سازندگی کشور است، گفت: این استان در پرتو اقدامات دولت، الگوی راستین توسعه متوازن در تمام بخش‌هاست.

هرمزگان گنجینه ظرفیت‌های اقتصادی و کارگاه سازندگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد پیرامون موضوعات مختلف از جمله اقدامات دولت در بخش‌های مختلف، تقدیر از رییس جمهور به دلیل توجه ویژه به منطقه زلزله زده بشاگرد، پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سفر رییس جمهور و ... سخن گفت.

وی افزود: بشاگرد برای جبران خسارت‌های خود به یک عزم ملی نیاز دارد و با حمایت و پشتیبانی بیشتر و توجه وافر می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازهای این مردم آسیب دیده پاسخ دهیم.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به حضور رییس جمهور در افتتاح خط انتقال طرح ساقی کوثر با هدف شیرین سازی و انتقال آب دریا به ظرفیت یک میلیون متر مکعب و پروژه‌هایی زیربنایی، مهم و تاثیرگذار دیگری همچون آبرسانی به یکصد روستای استان، آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی سدجگین به بشاگرد، پروژه آب شیرین‌کن بندرلنگه و کنگ بیان داشت: این حضور علاوه بر افزایش توانایی‌های زیربنایی و تولیدی کشور امید و نشاط را برای مردم نجیب و قدرشناس این استان به ارمغان آورده است.

عزیزی با اشاره به وضعیت استان از نظر میزان بارندگی ابراز داشت: استان هرمزگان با میانگین بارندگی 157 میلی متر در سال جزو مناطق کم بارش کشور محسوب می‌شود و کاهش شدید بارندگی حتی پایین تر از میانگین معمول طی سالیان گذشته، خشکسالی و کم آبی متوالی بر استان را مستولی ساخته است.

وی از آسیب‌پذیری شدید منابع تامین آب شرب کشاورزی سخن گفت و افزود: استفاده از سایر شیوه‌ها و فناوری‌ها از جمله آب شیرین‌کن‌های نسل جدید برای تامین آب مورد نیاز این دو بخش به عنوان یک مزیت نسبی مطرح کرده است.

عزیزی ادامه داد: دولت نهم و دهم در زمینه تنوع در شیوه‌های تامین آب و استفاده از فناوری نه تنها در زمینه رفع مشکلات تامین آب جزایر و شهرهای ساحلی از طریق پرداخت یارانه و خرید تضمینی آب، پای بخش خصوصی را به عرصه آب باز کرده و فصل جدیدی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال گشوده بلکه از حیث ترویج و گسترش این فنآوری در سطح کشور نیز سرآمد بوده است.

وی با اشاره به اقدامات بی نظیری که در دولت نهم و دهم در بخش تامین آب شرب و کشاورزی صورت گرفته خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان به احداث و بهره برداری از سد جگین با ظرفیت مخزن 300 میلیون متر مکعب و ظرفیت آب تنظیمی 60 میلیون متر مکعب، بهره‌برداری از سد شمیل و نیان با حجم مخرن 160 میلیون متر مکعب، مطالعه و احداث سدهای مخزنی سرنی و گابریک اشاره کرد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: هرمزگان و دستاوردهای دولت در این استان امروز به حق نماد و الگوی شعار ما توانستیم است.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان در دولت های نهم و دهم رشد شتابان توسعه را تجربه کرده و در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین ملی جلوتر است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول