اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زا اولویت برنامه‌های جامعه نیکوکاری اردبیل است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌سرمایه‌گذاری و ایجاد کارگاه‌های کوچک برای اشتغال افراد تحصیل‌کرده و دارای تخصص، برنامه‌ اصلی جامعه نیکوکاری ابرار است.

ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زا اولویت برنامه‌های جامعه نیکوکاری اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی موسسات خیریه در اتاق بازرگانی اردبیل همزمان با آغاز سالروز فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار اظهار داشت: جامعه نیکوکاری ابرار با هدف گسترش فعالیت‌های نیکوکاری در راستای رفع محرومیت‌ها در جامعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود همواره پیش‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و تلاشگران سنگر تولید همیشه در اقدامات عام المنفعه و خیرخواهانه نقش ممتازی داشته‌اند بنابراین برای بخش خصوصی واقعاً درد‌آور است که جوانان و کودکان جامعه به خاطر فقر مالی نتوانند تحصیل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصلی جامعه نیکوکاری ابرار سرمایه‌گذاری و ایجاد کارگاه‌هایی برای اشتغال افرادی است که تحصیل‌کرده و دارای تخصص هستند اما به علت مشکلات مالی، فرصت اشتغال برای آنها مهیا نشده است.

پیرموذن شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و با استعداد استان که نیازمند حمایت مالی هستند را از دیگر اهداف جامعه نیکوکاری ابرار عنوان کرد و افزود: شناسایی و تامین هزینه تحصیل کودکانی که بی‌سرپرست هستند از فعالیت‌های این موسسه خیریه خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه محرومیت‌ها در جامعه روز به روز بیشتر می‌شود، بیان داشت: تبعات منفی فقر اقتصادی در جامعه کاملاً مشهود است و امیدواریم با یاری خداوند متعال و با فعالیت هماهنگ و تلاش مضاعف موسسات خیریه بتوانیم به بخشی از این نیازهای جامعه پاسخگو باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از آمادگی کامل اتاق اردبیل برای پشتیبانی از موسسات خیریه جهت هماهنگی بیشتر خبر داد و تصریح کرد: تعامل و همکاری موسسات خیریه برای هماهنگی و سازماندهی یک ضرورت است و در کنار هم می‌توان از امکانات و منابع موجود برای کمک به نیازمندان استان استفاده بهینه کرد.

پیرموذن همچنین در این نشست تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی استان را برای حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه تحسین برانگیز خواند و ادامه داد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان که فردی دلسوز و تلاش‌گر است همواره برای کمک به محرومان و نیازمندان استان تلاش مضاعف و دلسوزانه داشته است.

وی افراد خیر و نیکوکار استان را مایه خیر و برکت برای استان دانست و تاکید کرد: برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری و تجلیل از پیشکسوتان خیر و نیکوکار استان، اتاق بازرگانی اردبیل آمادگی دارد با همکاری اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان و موسسات خیریه مراسم تجلیل برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل نیز با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار استان ابراز داشت: راه‌اندازی این موسسه خیریه نشان از همت مضاعف اتاق بازرگانی اردبیل دارد که در کنار مسائل اقتصادی، انجام کارهای خیرخواهانه را در برنامه‌های خود قرار داده است.

بهروز زلالی با بیان اینکه جامعه نیکوکاری ابرار می‌تواند با ایجاد ظرفیت بسیار بزرگی برای رفع محرومیت و آلام خانواده‌ها، توسعه‌دهنده اشتغال و نیز حامی جوانان و کودکان با استعداد و نخبه باشد، افزود: موسسات خیریه در استان در کنار کمیته امداد امام خمینی نقش بزرگی در تامین نیازهای محرومان استان ایفا کرده‌اند و با تدوین برنامه‌ها و تعریف چشم‌انداز می‌توان بیش از پیش در رفع محرومیت جامعه مثمر ثمر بود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما این است که در این شهر حتی یک خانواده فقیر و بی‌بضاعتی نباشد.

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه راه‌اندازی این موسسه خیریه جهت کمک به محرومان جامعه می‌باشد، گفت: احداث مراکز آموزشی، پژوهشی، کارگاه‌های تولیدی جهت اشتغال، حمایت از کارآفرینان نخبه، اعطای کمک‌های مالی به نخبگان، اعطای کمک هزینه آموزشی به دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد از جمله برنامه‌های این موسسه می‌باشد.

بهروز پورسلیمان ادامه داد: تجاری‌سازی فعالیت‌های نخبگان استان که باعث اشتغال‌زایی شود از اولویت‌های کاری جامعه نیکوکاری ابرار خواهد بود.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این جلسه، شناسایی دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه را جهت حمایت از آنها یک ضرورت خواند و افزود: حمایت از جوانان و کودکان با استعداد که به علت مشکلات مالی نمی‌توانند ادامه تحصیل بدهند می‌تواند ضمن شکوفایی این استعدادها آینده بهتری نیز برای جامعه ترسیم کند.

حسین وثوقی ایرانی یادآور شد: راه‌اندازی کارگاه‌های فرش دستباف نیز ضمن کمک به تولید و تقویت این صنایع دستی گران‌بها می‌تواند در اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد استان نقش بسیار مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول