اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

نگاه محدود به ساعت کاری آفت خلق حماسه اقتصادی است

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی اگر تنها به ساعت کاری محدود شود یک آفت در خلق حماسه اقتصادی است، گفت: در ادبیات فهم مشترک حماسه فراتر از کار روزمره است.

نگاه محدود به ساعت کاری آفت خلق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی عصر امروز در نشست مشترک توجیهی آموزش برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: فلسفه انتخاب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مرحله نخست عملیاتی کردن بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در اعتلای اقتصاد است.

وی مقاومت مردم در اقتصاد برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را فلسفه دیگر انتخاب طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هدف از برگزاری نخستین نشت مشترک اقتصاد مقاومتی بین جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی را تبیین و توجیه پنج عرصه فعالیت‌های جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی برشمرد.

زهرایی با اشاره به پنج عرصه فعالیت اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: گسترش پرورش مرغ بومی و تولید تخم‌مرغ محلی، گسترش پرورش ماکیان و  شیلات شامل پرورش ماهی سردآبی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی، پرورش ورمی کمپوست و تولید کود کمپوست و پرورش قارچ خوراکی از فعالیت‌های مشترک جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی اگر تنها به ساعت کاری محدود شود یک آفت در خلق حماسه اقتصادی است، تصریح کرد: در ادبیات فهم مشترک حماسه فراتر از کار روزمره است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: تا هنگامی که رویه مصرف‌گرایی در بین جامعه رواج داشته باشد در اقتصاد موفق نمی‌شویم.

زهرایی تولید زعفران و گسترش تولید دام سبک و سنگین و ایجاد واحد‌های گلخانه‌ای را از عرصه‌های فعالیت با روش ترویجی و آموزشی دانست و افزود: پرورش زنبور عسل، راه‌اندازی صنایع تبدیلی تکمیلی کوچک و حمایت از تولیدات صنایع دستی و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی از دیگر فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است.

در حاشیه این مراسم از سه جلد کتاب با عنوان "قنات" در دو جلد میراث ماندگار و "کتاب مرتع، میراث گذشتگان" با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بسیج سازندگی و اداره کل منابع طبیعی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی رونمایی شد.

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول