اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

کتاب «الزامات و نقش رسانه ملی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» منتشر شد

کتاب «الزامات و نقش رسانه ملی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «الزامات و نقش رسانه ملی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب الزامات و نقش رسانه ملی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از پنج فصل شامل موقعیت نهاد سیاسی و نهاد اقتصادی در اسلام، ابتنا بر اسناد بالادستی و سیاست‌های سیاسی، اقتصادی، الگوی پیشرفت اقتصادی اسلامی ایرانی و ضرورت اقتصاد مقاومتی، بایسته‌های راهبردی و سیاست‌گذارانه رسانه ملی و بایسته‌های اقداماتی رسانه ملی تشکیل شده است.

تحقق شایسته شعارهایی مانند حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مستلزم درک درست تکلیف فردی و اجتماعی است. همه مردم، نهادها و سازمان‌ها در این زمینه موظفند بدون از دست دادن فرصت، تشریک مساعی کرده و ادای دین کنند.

نهاد سیاسی در رویکرد اسلامی، نهاد اقتصادی، قانون اساسی، خاستگاه تعیین سیاست‌های کلان، سیاست‌های کلان فرهنگی بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور، سیاست‌های کلان فرهنگی برنامه پنجم و سفارش‌های رهبری به رسانه‌های الکترونیکی و اینترنتی از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

ترویج اخلاق انتخاباتی، آموزه‌های دینی مؤید پیشرفت، برخی از موانع پیشرفت اسلامی، برخی از مسائل حوزه اقتصادی، ارشادگرایی و اخلاق مداری، اخلاق مداری در کلام مقام معظم رهبری، پیشینه طرح بحث جنگ نرم، راهبردهای اسلام برای رویارویی در جنگ نرم، ضرورت تشدید هم‌افزایی و مراجع کنترلی و نظارتی از دیگر موضوعاتی بوده که در این کتاب تبیین شده است.

سازمان صدا و سیما، به عنوان رسانه ملی و دانشگاه عمومی از تعهد و رسالت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش می‌کند به وظیفه خود عمل کند. بر این اساس، پیش از اعلام شعار سال عرصه ساختار مطالعاتی خود را تدوین کرد و تیم‌های تحقیقاتی بلافاصله پس از اعلام شعار سال، کار مطالعاتی را آغاز کردند. این کتاب یکی از این دریچه‌هایی است که در این زمینه گشوده شده است.

در تدوین این کتاب از قرآن، نهج البلاغه، صحیفه نور، قانون اساسی، وسائل الشیعه، المدرسة القرآنیه، بحارالانوار، جامعه و تاریخ از دیدگاه اسلام، اصول الکافی و میزان الحکمه استفاده شده است.

کتاب «الزامات و نقش رسانه ملی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» با قیمت 48 هزار ریال و شمارگان هزار و 200 عدد به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول