اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

الگوی فاطمی در مسیر خلق حماسه سیاسی و اقتصادی ملاک باشد

امام جمعه دماوند بر لزوم تحقق الگوی فاطمی در مسیر توسعه همه‏جانبه کشور تاکید کرد و گفت: الگوی فاطمی باید در مسیر خلق حماسه سیاسی و اقتصادی ملاک باشد.

الگوی فاطمی در مسیر خلق حماسه سیاسی و اقتصادی ملاک باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور پرشور مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دستاوردهای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی امروز باید مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد و بهای بیشتری به آن داده شود.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری با تقارن سالروز ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) با سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، ظرفیت و الگوی مهمی به نام خود ائمه طاهرین(ع) و به ویژه حضرت زهرای مرضیه (س) را می‏توان در جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... مطرح کرد.

نقش حضرت زهرا(س) در حماسه‏سازی تبیین شود

امام جمعه دماوند گفت: در بُعد سیاسی، حضور حضرت زهرا (س) در مسیر دفاع از ولایت یک سرمشق مهم برای همه مسلمین است و ایشان در همه عرصه‏هایی که حضور لازم بود، مقتدرانه پیش‏قراول بودند.

علاءالدینی اظهار داشت: بی‏بی دو عالم در بخش‏های حماسه‏سازی و روایت‏گری حماسه نقشی پررنگ داشتند و در زمینه اقتصادی هم تلاش این بانوی مکرم اسلام در خانه‏داری، مادری، همسری و تلاش در زمینه تولید در منزل بسیار ارزشمند و درخور توجه است.

وی تصریح کرد: در زندگی حضرت زهرا (س) شاهد هستیم که ایشان با دستان بابرکت خود، گندم را آرد و آرد را خمیر و در نهایت نان تهیه می‏کردند و در این بُعد، بسیار تلاشگر بودند و در کنار آن، عبادت خداوند متعال را نیز لحظه‏ای به تعویق نمی‏انداختند.

لزوم تحقق الگوی فاطمی در مسیر توسعه همه‏جانبه کشور

امام جمعه دماوند اضافه کرد: حضرت زهرای مرضیه (س) کارهای مختلفی را بر عهده می‏گرفتند و امروز بانوان و حماسه‏سازان ایران اسلامی این الگوی ارزشمند را در اختیار دارند و باید از آن به خوبی استفاده کنند.

علاءالدینی بیان داشت: برای تحقق الگوی فاطمی در مسیر توسعه همه‏جانبه کشور و رسیدن به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی لازم است که سرمایه‏گذاری‏های بیشتری انجام شود و همه بدانند که در این راه، حضور در میدان بهترین نوع عملکرد و سرمایه‏گذاری است.

انتهای پیام/2568/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول