اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

حماسه سیاسی و اقتصادی راهبرد اساسی سال 92 است

امام جمعه ایلام گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی راهبرد اساسی و نقشه راه سال 92 کارگزاران نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

حماسه سیاسی و اقتصادی راهبرد اساسی سال 92 است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: لازم است برای تحقق این دو حماسه،  مردم و کارگزاران حضوری جهادی داشته باشد.

وی ادامه داد: با حماسه و با شور باید وارد عرصه‌ فعالیت شد، با همت بلند و اتکال به امدادهای غیبی و نگاه امیدبخش عزم‌ها را جزم کرده و با قلبی پر از امید و نشاط و با حماسه‌آفرینی و فتح قله‌های رفیع و بلند پیشرفت باید به اهداف عالی خود رسید.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با این نگاه سال 92 را به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرمودند.

لطفی تصریح کرد: اصولاً واژه حماسه در ادبیات دینی، تاریخی، انقلابی، ادبی، و دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از لحاظ کاربردی بکارگیری این لفظ در خصوص شخصیت‌ها، شعارها، سخنان، جنبش‌ها و یا رویدادها مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: شهید مطهری در این خصوص معتقد است که شعر حماسی شعری است که در آن غیرت، شجاعت و مردانگی موج می‌زند و روح را تحریک می‌کند و انسان‌ها را به هیجان می‌آورد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سخن حماسی نیز سخنی است که در آن بویی از غیرت، شجاعت، مردانگی، ایستادگی و مقاومت باشد. شخصیت‌های حماسی نیز افرادی هستند که روحیه غیرت‌مندی، شجاعت، ایستادگی، حس دفاع از حقوق و عدالت‌خواهی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سرگذشت تاریخ حماسی سرگذشتی پر از غیرت، شجاعت، مردانگی، ایستادگی و مقاومت است. حماسه تاریخی نیز ساخته ملت‌ها بوده که در آن فراز و فرودهای زندگی قومی، شادی‌ها، ناکامی‌ها، شکست‌ها، پیروزی‌ها، هراس‌ها و آرمان‌های مردمان گذشته بیان شده است.

وی ادامه داد: اما واژه حماسه در انقلاب اسلامی نیز به وقایع مهم و سرنوشت‌سازی اطلاق شده که در تاریخ ملت و کشور ایران تاثیر قابل توجهی گذاشته است. حماسه 15 خرداد، حماسه 9 دی 88، حماسه 22 بهمن، حماسه دفاع مقدس، حماسه 3 خرداد، حماسه 23 تیر 76، حماسه 19 دی و ... از این دست حماسه‌ها در تاریخ انقلاب هستند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: کاربرد مفهوم حماسه در عرصه انتخابات و حضور پرشور و نقش‌آفرینی مردم در آن است. نتیجه اقدام حماسی همواره پیروزی را به دنبال خود دارد و ملت بزرگ ایران در این سه دهه حماسه‌های بزرگ و شورآفرینی را خلق کرده‌اند.  

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های هفته از جمله میلاد حضرت امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بزرگ امام باقر (ع) همانند نیاکان خود ایجاد گروه نخبگان صالح آن حضرت با هدف استمرار حرکت اصلاحی مطابق با شیوه اهل بیت و پیاده کردن آن در متن زندگی مردم بود.

خطیب جمعه ایلام در پایان اقدام وحشیانه تخریب مرقد منور صحابی جلیل‌القدر حجربن عدی را محکوم کرد و افزود: این اقدام وحشیانه توسط گروه تکفیری و جنایتکار وهابیت اوج افراط‌گری و تعصبات جاهلانه است.

انتهای پیام/2246/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول