اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» منتشر شد

کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی در قالب دو بخش حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تدوین شده است که بخش حماسه سیاسی این کتاب شامل مباحثی در زمینه شعر سیاسی، مشروطه، پس از انقلاب اسلامی و مؤلفه‌های تحقق حماسه سیاسی در شعر فارسی است.

وحدت و انسجام، عدالت‌محوری و عدالت‌خواهی، استقلال سیاسی، بصیرت و پرهیز از خواب آلودگی سیاسی از موضوعات دیگر مطرح شده در این بخش است.

در بخش حماسه اقتصادی مطالبی در زمینه همسویی سیاست و اقتصاد، مؤلفه‌های تحقق حماسه اقتصادی در شعر فارسی مانند جهاد علمی و اقتصادی، نوآوری در اقتصاد، حمایت از نیروی کار و سرمایه ایرانی، بهره‌وری بیشتر، اقتصاد مقاومتی و جوان‌گرایی و عملگرایی مطرح شده است.

با توجه به اینکه از ویژگی‌های برجسته ادبیات دیرپای فارسی، ارتباط تنگاتنگ و متقابل آن با علوم متعدد است و این ارتباط و همنشینی متقابل سبب شده است که موضوعات و عناوین مختلفی در حوزه ادبیات فارسی مورد توجه ذهن ژرف‌اندیش شاعران قرار گیرد تدوین این کتاب در دستور کار قرار گرفته است.

هیچ موضوعی پیدا نمی‌شود که از دیدگاه شاعران و نویسندگان فارسی زبان به دور مانده یا حداقل مورد توجه واقع نشده باشد. به عبارت دیگر گستردگی موضوعات و توجه شاعران و نویسندگان به مسائل گوناگون در قالب اشعار و عبارات موزون و مسجع را می‌توان از خصوصیات زبان و ادب گرانسنگ فارسی به حساب آورد.

از کتاب‌های پروین اعتصامی، محمد اقبال، محمدتقی بهار، حافظ شیرازی، سعدی شیرازی، نظامی، صائب تبریزی و هاتف اصفهانی در تدوین این کتاب استفاده شده است.

کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» توسط دکتر ایوب هاشمی و ریحانه هاشمی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 عدد منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول