اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد ملی ‌نخبگان‌:

12 هزار نفر مشمول حمایت‌های بنیاد نخبگان می‌شوند

معاون‌ فرهنگی بنیاد ملی ‌نخبگان گفت:‌ 12 هزار نفر بر اساس آیین‌نامه‌ها‌ مشمول حمایت‌های بنیاد نخبگان می‌شوند و 400 استادیار جوان، 80 استاد و هنرمندان برجسته، نفرات برتر کنکور سراسری و المپیاد را حمایت می‌کنیم.

12 هزار نفر مشمول حمایت‌های بنیاد نخبگان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان اظهار داشت: اسم کرمان از کار، تلاش، اشتغال، جهاد می‌آید و اگر به سابقه طولانی این شهر‌ نگاه کنید خستگی ناپذیری، تلاش، صبر، جهاد و اشتغال در تفکر این شهر و اهالی این شهر وجود داشته است.

وی افزود: این سابقه تمدنی و الهی که مردم کرمان جزو مردم موحدی بودند قبل از اسلام و دین آنها توحیدی بوده و همه اینها زمینه بالای استعداد را در این شهر فراهم آورده است که علاوه بر نخبه‌خیزی امکان نگه داشت این نخبه در این شهر وجود دارد.

حسینی بیان داشت: کرمان نخبگان و استعدادهای زیادی را تربیت کرده و تحویل جامعه داده است، اما اینکه چقدر از این نخبگان در شهر ماندگار شده‌اند و منشأ خدمات برای شهر خود بوده‌اند، جواب خوشحال کننده‌ای برای مردم داشته باشد.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل تشکیل بنیادها نخبگان استان‌ها برای بخش جذب است، یعنی این شهری که تعداد زیادی در گذشته و حال حکما، شعرا و علمای در این شهر رشد کرده و تربیت شده از این شهر و حتی از کشور خارج شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته جذب در کرمان توسط خود کرمانی‌ها کمتر صورت گرفته است، گفت: ‌محل تولد ‌هر فرد باید جایگاهی باشد که بیشترین انگیزه را برای خدمت و کار داشته باشد و یکی از دلایل بنیادهای نخبگان استانی برای تحقق همین هدف است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان با صدور مقام معظم رهبری در سال 85 راه‌اندازی شد و آغاز رسمی کار آن از سال 86 است و تا به حال هم ادامه دارد، تصریح کرد: ‌هدف اصلی تاسیس بنیاد ملی نخبگان هدایت، حمایت و ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم رشد، تربیت‌، توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف است. ‌

حسینی بیان داشت: گروه‌های مختلفی مشمول حمایت بنیاد ملی نخبگان می‌شوند از جمله دانش‌آموزان مقطع دبستان که طرحی به نام طرح شها برای شناسایی استعدادهای برتر اجرا می‌شود، همچنین حمایت از دانشجویان و استادیاران برتر کشور حمایت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 12 هزار نفر بر اساس آیین‌نامه‌ها‌ مشمول حمایت‌های بنیاد نخبگان می‌شوند و حدود 400 استادیار جوان، حدود 80 استاد و هنرمندان برجسته، نفرات برتر کنکور سراسری و المپیاد را حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس در پایین این مراسم از خدمات ‌فرشید کی‌نیا‌ رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان کرمان قدردانی و ‌حسین توکلی‌ به عنوان رئیس جدید این بنیاد معرفی شد.

انتهای پیام/80018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول