اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

نخبگان علمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه لاهیجان شوند

امام جمعه لاهیجان گفت: عضویت نخبگان علمی و جوانان لاهیجان در ستاد نماز جمعه این شهر امری مهم برای پیشبرد سیاست‌های کلان نماز جمعه است.

نخبگان علمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه لاهیجان شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در جلسه معرفی مسئول ستاد نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: مصوباتی از قبل باقی مانده که اجرای آن در توان ستاد قبلی نبوده است.

وی ادامه داد: با مشورت نهادهای مربوطه به این نتیجه رسیدیم که به مدت یک سال حجت رفیع‌پرهیزکار مسئولیت ستاد نماز جمعه شهرستان لاهیجان را برعهده گیرد.

امام جمعه لاهیجان، مسئولیت اجرایی در نماز جمعه با مسئولیت‌های اداری و سازمانی را دارای تفاوت دانست و افزود: یک مسئول ستاد باید از وقت، توان و حتی آبروی خود در این راه خرج کند.

وی حضور افراد با سلایق مختلف را در پویایی بیشتر نماز جمعه مهم خواند و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ستاد جدید باید حضور اقشار مختلف در نماز جمعه باشد.

صرفی‌پور با بیان اینکه ستاد نماز جمعه نباید محدود به یک طیف و گروه خاص باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان شهری مانند شهردار و فرماندار و روسای اداره‌ها و نهادها باید در ستاد نماز جمعه عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای نماز جمعه باید همواره به دنبال پویایی، تکامل و نشاط باشیم، تصریح کرد: عضویت نخبگان شهر در ستاد نماز جمعه امری مهم برای پیشبرد سیاست‌های کلان نماز جمعه است.

به گفته این مسئول، حضور پزشکان، مهندسان، نخبگان علمی و جوانان می‌تواند این امر را محقق کند.

وی از دیگر مصوبات ستاد نماز جمعه را انعکاس مشکلات مردم به امام جمعه و مطرح کردن آن در تریبون نماز جمعه ذکر کرد و افزود: تزیین جایگاه نماز جمعه به مناسبت‌های مختلف، معطر کردن نماز جمعه و راهنمایی نمازگزاران برای احترام به آنها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس جدید ستاد نماز جمعه لاهیجان نیز در جلسه مذکور واگذاری مصوبات ستاد به معاونت‌های مختلف را برای پیشبرد سیاست‌های دبیرخانه ستاد ائمه جمعه کشور مهم دانست.

حجت رفیع‌پرهیزکار افزود: باید مسئول پیگیری مصوبات قبلی مشخص شود و استفاده از جوانانی که در مسابقات مختلف قرآنی در سطح استان حضور داشته‌اند و چاپ هفته‌نامه آدینه لاهیجان می‌تواند در فرهنگ‌سازی و رونق نماز جمعه کمک کند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور حجت رفیع پرهیزکار رئیس سابق اداره تجارت، صنعت و معدن شهرستان لاهیجان به رئیس ستاد نماز جمعه این شهرستان معرفی و از تلاش‌های شکری رئیس سابق ستاد قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول