اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهریار خبر داد

حضور نخبگان علمی شهریار در ستاد بزرگداشت 15 خرداد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهریار گفت: امسال از نخبگان علمی و جوانان انقلابی شهریار در ستاد بزرگداشت 15 خرداد این شهرستان استفاده شده است.

حضور نخبگان علمی شهریار در ستاد بزرگداشت 15 خرداد

داوود شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی و شکست هیمنه پوشالی غربی‌ها و سرنگونی یک حکومت دست نشانده، رخدادهای خرداد به‌ویژه قیام ملت ایران در 15 خرداد نقش بسیار زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: به طور قطع ایثار و فداکاری ملت ایران در حماسه خلق 15 خرداد پیام‌های بسیاری برای جهانیان و نسل آینده دارد و مردم ما در این روز ثابت کردند که خواسته آن‌ها برای استقرار یک نظام دینی و با رهبری مرجعیت معظم برای آن‌ها اولویتی اساسی است و تحت هیچ شرایطی از آن چشم پوشی نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهریار افزود: در 15 خرداد سال 42 رژیم ستمشاهی تصور می‌کرد که مردم ما با تهدید از انجام تکلیف شرعی خود شانه خالی می‌کنند اما شاهد بودیم که نه تنها خللی در عزم و اراده انقلابیون ایجاد نشد بلکه آن‌ها در ادامه مبارزه مصمم‌تر شدند.

شمس با تأکید بر اینکه قیام خونین 15 خرداد ملت ایران یک اعتراض سیاسی معمولی نبود، گفت: در این روز مردم ما خواسته و راه خود را انتخاب کرده و سرنوشتی را برای خویش رقم زدند که نتیجه‌ای جز رسیدن به سعادت و تعالی نداشت و این قیام تاریخ ایران اسلامی را تغییر داد.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز قیام ملت ایران در 15 خرداد 42 افزود: بنابراین در مراسم بزرگداشت سالگرد 15 خرداد که هر ساله در کشورمان برگزار می‌شود باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که نسل جوان با ابعاد مختلف قیام مردمی در این روز بزرگ آشنا شده و تاریخ گذشته خود و آینده را بهتر بشناسند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهریار در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای تحقق این مهم در شهرستان شهریار صورت گرفته است، گفت: برای اینکه درس‌های قیام 15 خرداد به درستی برای نسل جوان تبیین شود، امسال از نخبگان علمی جوان در ستاد بزرگداشت 15 خرداد بیشتر استفاده کردیم و در تلاش هستیم تا با برگزاری سلسله برنامه‌های علمی، قیام ملت ایران در این روز را به درستی برای نسل جوان تعریف و تبیین کنیم.

شمس در پایان تأکید کرد: ما در برگزاری این مراسم و همچنین مراسم مربوط به سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نباید تنها به فکر برگزاری مراسم باشیم و هدف و اولویت نهایی باید شناخت بیشتر نسل جوان از تاریخ انقلاب و بزرگان آن به‌ویژه امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد باشد.

انتهای پیام/2302/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول