اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه چرخش مغزها عنوان کرد

پروژه چرخش مغزها راهی برای ارتباط نخبگان داخل و خارج کشور با یکدیگر

مدیر پروژه چرخش مغزها، یکی از نتایج مهم نوآوری باز را پروژه چرخش مغزها دانست و بیان کرد: در خلال این پروژه نخبگان مقیم داخل و خارج کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با همکاری یکدیگر خلق ثروت می‌کنند.

پروژه چرخش مغزها راهی برای ارتباط نخبگان داخل و خارج کشور با یکدیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اصفهان، کوروش خسروی در پنجمین همایش چرخش مغزها اظهار کرد: «نوآوری باز» فرآیندی است که در آن اشخاص حقیقی و حقوقی ایده‌ها، فناوری‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و از این طریق از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

وی مشارکت همگانی در نوآوری، سرمایه‌گذاری و تجارت را رویکرد جدید کشورهای توسعه‌یافته برشمرد و افزود: استان اصفهان می‌تواند با به کارگیری این پروژه طرح‌های تجاری بالقوه را بالفعل تبدیل کنند.

مدیر پروژه چرخش مغزها، یکی از نتایج مهم نوآوری باز را پروژه چرخش مغزها دانست و بیان کرد: در خلال این پروژه نخبگان مقیم داخل و خارج کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با همکاری یکدیگر خلق ثروت می‌کنند.

وی افزود: چرخش مغز‌ها یکی از روش‌های شناخته شده در جهان برای استفاده از توان و تخصص نخبگان دور از وطن است و آن گروه از نخبگانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و توان انتقال تکنولوژی به داخل کشور را دارند، جمعیت هدف این طرح محسوب می‌شوند.

خسروی یادآور کرد: این پروژه از سال 1386 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز و توسعه طرح از 1390 با کمک موسسه کار و تأمین اجتماعی و تبدیل به پروژه نوآوری باز و چرخش مغزها شد که از تابستان 1391 به صورت گردهمایی در اتاق اصفهان برگزار می‌شود.

وی مدل‌های همکاری با این پروژه را شامل انتشار نوآوری، تلاش برای ایجاد فضای فرهنگی جدیدی در کشور، تبلیغ نوآوری‌ها در ظاهر به نفع دیگران اما در اصل به نفع همه، ایجاد فرهنگ نوآوری، تکمیل فناوری، نگاه متفاوت به موضوع کار، ارتقا دانش فعالان پروژه برشمرد و گفت: ایجاد کسب و کار مرتبط، تکمیل طرح‌های کسب و کار، معرفی قوانین و استانداردهای مربوط به کسب و کار از جمله نتایج این پروژه می‌توان نام برد.

مدیر پروژه چرخش مغزها شناسایی بیش از 50 نوآوری قابل اشتراک‌گذاری، استمرار برنامه هفتگی معرفی نوآوری‌ها، تعریف پنج دوره آموزشی مبتنی بر نوآوری‌ها، درگیر شدن چندین سازمان، ایجاد وب سایت: www.knowgift.com را از نتایج راه‌اندازی این پروژه نام برد.

به گزارش فارس، در این همایش چهار تکنولوژی جدید با عنوان «مسیریابی با استفاده از اطلاعات ترافیکی لحظه‌ای»، نقش مواد مغناطیسی در توسعه صنعتی، سامانه هوشمند مدیریت انرژی و پلت فرم تولید کتاب‌های الکترونیکی ارائه شد.

انتهای پیام/63002/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول