اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد ملی نخبگان:

قوام بنیاد نخبگان به وجود رهبری است

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: اگر شخص مقام معظم رهبری در زمینه بنیاد نخبگان فعال نبود، شاید تشکیلاتی به اسم بنیاد ملی نخبگان وجود نداشت.

قوام بنیاد نخبگان به وجود رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید جمال‌الدینی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه زیادی به امور نخبگان دارند، اظهار داشت: ایشان بیشترین توجه را به نخبگان، اصل راه‌اندازی بنیاد نخبگان، شناسایی جذب و نگه داشتن نخبگان، تدوین سند جامع نخبگان، تکلیف به مسئولان و جلسات مختلف با نخبگان دارد.

وی افزود: نخبگان طی سال حداقل دو بار با مقام معظم رهبری دیدار دارند و در این دیارها حرف‌های خود را مستقیم به رهبری می‌زنند و گاهی وقت‌ها در این جلسات انتقاداتی از سیستم‌های اجرایی و بعضی از دستورات شورای انقلاب فرهنگی می‌شود و ایشان دستورات صریح در این زمینه می‌دهند.

جلال‌الدینی بیان داشت: اگر شخص مقام معظم رهبری در این زمینه فعال نبود، شاید بدنه کارشناسی و مسئولان اجرایی از لحظه ایجاد تشکیلاتی به اسم بنیاد ملی نخبگان به منظور ساماندهی، شناسایی، هدایت، سیاست‌گذاری نخبگان وجود نداشت.

وی تصریح کرد: هنوز افرادی هستند در کشور‌ که اعتقادی به بحث نخبه و نخبگان ندارند و مدام وقتی بحث نخبگان پیش می‌آید از واژه‌های به اصطلاح فرعی یا تقلبی که می‌خواهند اصل موضوع را زیر سئوال ببرند، استفاده می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد ملی نخبگان کشور‌ عنوان کرد: به جرأت می‌گویم اگر تاکیدات شخصی مقام معظم رهبری نبود، شاید اصلا بنیاد نخبگان این سرعت پیشرفتی که اکنون دارد را نمی‌توانست داشته باشد و این نشان می‌دهد مسئولان ارشد کشور ما به مسئله نخبگان اهمیت بیشتری می‌دهند و یکی از دلایل آن این است که اگر ما بخواهیم نقش مؤثری در گفتمان جهانی در دنیا ایفا کنیم یکی از پارامترهای بسیار مهم آن علم و فناوری است.

جلال‌الدینی گفت: ما اگر در حوزه علم و فناوری قوی باشیم می‌توانیم گفتمان مؤثر داشته باشیم و ابزار گفتمان مشخص است که ثروت، قدرت نظامی، علم و فناوری، قدرت اطلاعات است و بار این مسئله روی دوش نخبگان است.

وی افزود: در تدوین سند جدید نخبگان سعی شده نکات ضعف دیده و تبدیل به نکات قوت سند شود در کل بنیاد به دنبال این بود در مقام اجرا نیفتد.

جلال‌الدینی ابراز داشت: اگر جامعه و مسئولان چه در سطح استانی و ملی به این امر مهم دلی و قلبی توجه کنند و آن را از مدل اداری خارج کنند، ما آن موقع رشد، شکوفایی، جهش و حماسه‌ای را که می‌خواهیم می‌بینیم.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان توانسته به همت کسانی که اعتماد به این موضوع دارند و این موضوع دستورالعملی و ابلاغی نیست، موضوع علاقه آدم‌ها است و اگر در ساختار اداری قرار گیرد هیچ خروجی از آن بیرون نمی‌آید و کسانی که علاقه داشتند توانسته‌اند برای این بنیاد نقش ایفا کنند و الان به جایگاهی برسانند که همه آدم‌ها دوست داشته باشند بیایند و با بنیاد برنامه‌های مشترک اجرا کنند و این نشان می‌دهد ما با نگاه تنگ‌نظری به این موضوع نگاه نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: استان‌های ما باید به ظرفیتی برسند که ‌نخبگان استان‌های دیگر را بیاوریم و این نخبگان در دوره‌های خاص ورود پیدا کنند، این توانمند‌سازی انجام شده باشد و اینها یک ‌توانمند‌سازی دیگری را که در راستای اهداف کشور است به منظور حل معضلات کشور که این همان نوآوری است، پیدا کنند.

انتهای پیام/80018/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول