اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد مدارس قرآنی صورت می‌گیرد

حضور نخبگان قرآنی در کنار نخبگان علمی/قرآن در مدارس از حاشیه به متن می‌آید

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت‌: با ایجاد مدارس قرآنی در سطح کشور قرآن در مدارس از حاشیه به متن آمده و با جذب مربیان قرآنی این طرح رونق بهتری می‌گیرد و در آینده نخبگان قرآنی را در کنار نخبگان علمی می‌بینیم.

حضور نخبگان قرآنی در کنار نخبگان علمی/قرآن در مدارس از حاشیه به متن می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، ابراهیم شیخ‌بهایی صبح امروز در جمع فرهنگیان نرماشیر اظهار داشت‌: امروز برای همه اثبات شده که اگر می‌خواهیم انسان‌هایی تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم، چاره‌ای غیر از تحول در آموزش و پرورش نداریم.

وی افزود‌: تحول بنیادین در آموزش و پرورش خواسته مقام معظم رهبری است و ایشان سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را طی چند روز گذشته به قوای سه‌گانه ابلاغ کردند.

شیخ‌بهایی ابراز داشت: ‌اختلاف نظر در هر جا و هر دستگاهی طبیعی است، اما امروز با ابلاغ سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» نقشه راه آموزش و پرورش کشور مشخص شده‌ و دیگر شخصی نمی‌تواند سلایق خود را در آن دخیل کند‌.

وی به برنامه‌های اجرا شده در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت‌: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ورزش بود که به محض توصیه ایشان به «‌تحصیل‌، تهذیب و ورزش‌» رشته‌های ورزشی به منظور آموزش در آموزش و پرورش ساماندهی شد.

شیخ‌بهایی مهم‌ترین شاخصه آموزش و پرورش را ولایتمداری دانست و عنوان کرد: ملاک ما در آموزش و پرورش سخنان مقام معظم رهبری است و به همین منظور به دنبال عملی کردن فرمایشات ایشان هستیم و در این مسیر نه یک قدم عقب می‌مانیم و نه یک قدم پیش می‌افتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان به طرح ایجاد مدارس قرآنی هم اشاره کرد و افزود‌: با ایجاد مدارس قرآنی در سطح کشور قرآن در مدارس از حاشیه به متن آمده و با جذب مربیان قرآنی این طرح رونق بهتری می‌گیرد و در آینده نخبگان قرآنی را در کنار نخبگان علمی می‌بینیم.

شیخ‌بهائی تصریح کر‌: در سال گذشته بیشترین فشار‌ها ‌به آموزش و پرورش‌، دستگاه‌های دولتی و مردم وارد شد، اما مردم ثابت کردند با صبر و استقامت پای این نظام همچنان ایستاده‌اند.

وی ابراز داشت: فشاری که در سال گذشته به کشور وارد شد از هشت سال دفاع مقدس هم بیشتر بود، اما از آنجا که مسیر و هدف این انقلاب خدایی است با همه سختی‌ها پیشرفت‌های خوبی را در تمام‌ عرصه‌ها کسب کردیم.

شیخ‌بهایی نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله کشور دانست و گفت‌: رهبری با نامگذاری سال‌ها برنامه‌ریزی را به ما یاد دادند و اگر خوب در نامگذاری سال‌ها دقیق شویم، می‌بینیم که این نامگذاری‌ها در راستای اجرایی شدن سند چشم‌انداز 20 ساله کشور است‌.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش به لحاظ نیرو و امکانات بهترین و بیشترین کمک را در اجرای انتخابات پرشور دارد، اما نباید روزهای پایانی سال تحصیلی مسائل آموزشی و پرورشی مدارس دستخوش فضای تبلیغات انتخاباتی شود و از رسالت اصلی خود خارج شویم‌.

شیخ‌بهایی ابراز داشت: نگاه نکنید که چه کسی خواهد رفت و چه کسی خواهد آمد، بلکه تا آخرین لحظه با تمام قوا نسبت به وظایف خود در آموزش و پرورش احساس مسئولیت کنید.

انتهای پیام/80026/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول