اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

امکانات لازم برای 5 هزار نفر معتکف فراهم شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای 5 هزار نفر معتکف امکانات و ظرفیت‌های لازم پیش‌بینی شده است، گفت: امیدواریم استقبال خوبی از این مراسم توسط مردم استان زنجان صورت گیرد.

امکانات لازم برای 5 هزار نفر معتکف فراهم شده است

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سیره و سنت انبیا و معصومین (ع) در بین مردم رونق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سنت‌های انبیا (ع) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شده بود، ادامه داد: در حال حاضر این سنت‌ها به صورت محسوسی احیا شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برخی از سنت‌‌ها در فرهنگ جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: سنت حسنه اعتکاف از جمله این سنت‌های تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند جایگاه اعتکاف را در دین اسلام هم ردیف با طواف و اقامه نماز دانسته است، تصریح کرد: این جایگاه به دلیل تاثیرگذاری در رفتار مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

* اعتکاف معجونی از عبادت‌ها است

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه سنت حسنه اعتکاف معجونی از عبادت‌ها است، ادامه داد: هر آنچه برای نزدیک شدن به خداوند وجود دارد در مراسم اعتکاف نهفته است.

وی با بیان اینکه اعتکاف یکی از عباداتی به شمار می‌رود که در خودسازی فردی و اجتماعی و بیمه فرهنگی افراد در مقابل تهاجمات فرهنگ شیطانی موثر است، یادآور شد: این مراسم و سنت حسنه مردم و جامعه را در مقابل فرهنگ‌های غلط و تهاجمات بیمه می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان طی سال جاری با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، افزود: مساجد استان زنجان از نظر زیرساختی آمادگی لازم برای برگزاری این سنت حسنه را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در همه شهرستان‌های استان زنجان ستادهای مردمی اعتکاف تشکیل شده است، گفت: ثبت‌نام برای حضور در این مراسم نیز در مساجد جامع استان صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه برای بیش از 5 هزار نفر امکانات و ظرفیت‌های لازم پیش‌بینی شده است، گفت: امیدواریم استقبال خوبی از این مراسم توسط مردم استان زنجان صورت گیرد.

انتهای پیام/73006/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول